یا علی جان مقتدای من تویی


50746799318280483309.jpg


حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای

با خنده ی خود به درد ما خاتمه ای

زیباتر از این نام ندیدم به جهان

سیـــــد علــــــــی حسینـــــــی خامنـــــه ای

----------------------------------------

اللهم احفظ وانصر قائدنا و مرجعنا

و ولی امرنا سید علی الخامنه ای

ما از خم پرجوش ولایت مستیم

عهدی ازلی با ره مولا بستیم

بنگر که وظیفه چیست در این میدان

مـــا افســـر جنـــگ نـــرم آقــــــا هســتیم

فیش های نجومی و نامه های پر از درد علی علیه السلام

«همانا من به راستی به خدا سوگند می خورم، اگر به من گزارش کنند که در اموال عمومی خیانت کردی،(۵) کم یا زیاد، چنان بر تو سخت گیرم که کم بهره شده، و در هزینۀ عیال، درمانده و خوار و سرگردان شوی».

پایگاه بصیرت / محسن سنجری بنستانی

وقتی انسان سیری در آموزه های دین می کند برای تمام لحضات عمر انسان و زندگی انسان دین مبین اسلام برنامه ای را وضع کرده از خوردن و آشامیدن تا ارتباط با مردم و ارتباط با خدا و ارتباط با همسر و فرزند و ... در همه این برنامه ها جایگاه خاصی به مقوله حق الناس و بیت المال قائل شده است . قرآن می فرماید : « وَيْلٌ لِلْمُطَفِّفِينَ  الَّذِينَ إِذَا اكْتَالُوا عَلَى النَّاسِ يَسْتَوْفُونَ وَإِذَا كَالُوهُمْ أَوْ وَزَنُوهُمْ يُخْسِرُونَ  أَلَا يَظُنُّ أُولَٰئِكَ أَنَّهُمْ مَبْعُوثُونَ[. (۱) وای بر کم فروشان! آنان که چون [از مردم کالایی را با] پیمانه و وزن می ستانند، پُر و کامل می ستانند و چون [چیزی را] به مردم با پیمانه و وزن می دهند کم می گذارند آیا اینان یقین ندارند که حتماً برانگیخته می شوند؟!»  توجه به آیه شریفه بالا برخی  به جهت فراموشی روز معاد و برانگیخته شدن در دنیای پس از مرگ، حرص و طمع بر انان غالب شده و به خود حق دست درازی به حقوق دیگران را می دهند، در جامعه کنونی نیز وجود اختلاس های چند صد میلیونی و میلیاردی و یا وجود فیش های حقوقی آنچنانی برخی از مدیران با وجود فقر و مشکلات اقتصادی اکثر مردم، همگی نشانه ی از یاد بردن این اصل مهم و ضعف در باور اعتقادی یعنی معاد باوری است. چرا که اگر انسانی ایمانی راسخ به معاد داشته باشد در هیچ صورتی حاضر نخواهد بود که خودش با  شکم سیر بخوابد در حالیکه هم نوعان او در فقر به سر ببرند.در بعضی روایتها از عدم بخشش حق الناس و بیت المال سخن به میان آمده است . با تمام این اوصاف وقتی انسان می شنود فلان مسئول فیش ۷۲۰ میلیون ۴۰۰ میلیون ۲۲۰ میلیون و از او دیده می شود که برابری می کند با حقوق ماهیانه صد ها کارگر زحمت کش معدن و کارخانه انسان را به تعجب وا می دارد که از کجا چنین حقوق ها و دستمزد هایی و برای کدام کار و طرح و برنامه و با چه میزانی آیا بجای روزمزدی ثانیه مزدی یا لحظه مزدی  باید حساب شود بعید میدانم اگر ثانیه مزدی هم باشد این میزان حاصل شود . و وقتی هم این قضایا مطرح می شود جرمش را به گردن این و ان بیندازیم و بگوییم مقصر دیگرانند و ما بی تقصیر یا دیگری بگوید اینها فرافکنی رسانه ای بر علیه  دولت می باشد چرا این چنین باید موضع گیری و جانب داری از پرداخت های غیر قانونی و غیر شرعی کرد آیا حکومت عدل و عدالت اسلام این را از ما قبول می کند .
در همین باره مقام معظم رهبری در روز چهارشنبه ۲ تیر ۹۵ طی دیدار رمضانی خود با اعضای هیئت دولت فرمودند : موضوع حقوق های نجومی در واقع هجوم به ارزش هاست اما همه بدانند که این موضوع از استثناء ها  است و اکثر مدیران دستگاه ها پاک دست هستند .اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتما با آن برخورد شود . و همچنین ایشان نگاه طعمه ای به مسئولیت برای رسیدن به ثروت و امتیازهای خاص که در واقع یک امانت است موجب کوچک و حقیر شمردن انسان خواهد شد .
با نگاهی به کتاب پر بار نهج البلاغه و جملات گهر بار مولای متقیان که در قالب خطبه ها – نامه ها و کلمات قصار آمده می خوانیم وقتی اشعث بن قیس فرماندار آذربایجان بود نامه ای حضرت به او نوشت در نامه خویش كه پس از جنگ جمل و در شعبان سال ۳۶. ه در كوفه نوشته است، خطاب به اشعث و تمام دولتمردان اسلامی می‌فرماید: «وان عملك لیس لك بطعمة ولكنه فی عنقك امانة وانت مسترعی لمن فوقك  ؛ مطمئنا (۲) ریاستی كه به تو سپرده شده برای تو لقمه‌ای چرب نیست، بلكه بار امانتی در گردن توست كه [در پاسداری از آن] باید مافوق خویش را پاسخگو باشی.»
البته همان طور كه كارگزاران با ایمان باید به منصب دولتی به دیده ودیعه الهی بنگرند و نهایت امانتداری را در آن مبذول دارند، انتخاب كنندگان این افراد (اعم از مردم و مسؤولین بالاتر) نیز باید توجه داشته باشند كه چه كسانی را امین قرار می‌دهند. چرا كه در صورت بی دقتی، ممكن است از امانت‌های واگذار شده سوء استفاده شود و بخش اعظم مسؤولیت این خیانت بر عهده انتخاب كنندگان خواهد بود ساده زیستی و پرهیز از ثروت اندوزی.
علی علیه السلام خطاب به عثمان بن حنیف یكی از استانداران خطا كار خود، كه از شیوه ساده زیستی روی گردان و به دنیاگرایی و زندگی تجملاتی دل بسته و با ثروتمندان و مرفهین بی درد همنشین شده بود، می‌فرماید: «یابن حنیف! فقد بلغنی ان رجلا من فتیة اهل البصرة دعاك الی مادبة، فاسرعت الیها تستطاب لك الالوان، وتنقل الیك الجفان وما ظننت انك تجیب الی طعام قوم عائلهم مجفو وغنیهم مدعو.
فانظر الی ما تقضمه من هذا المقضم، فما الشتبه علیك علمه فالفظه وما ایقنت بطیب وجوهه فنل منه؛‌(۳) ای پسر حنیف! به من گزارش داده شده كه مردی از سرمایه داران بصره تو را به یك مهمانی فرا خوانده و تو به سرعت به سوی آن شتافتی. خوردنی‌های رنگارنگ برای تو آورده می‌شود و كاسه‌های پر از غذا پی در پی جلوی تو نهاده می‌شود. گمان نمی‌كردم مهمانی مردمی را بپذیری كه نیازمندانشان [با ستم] محروم شده و ثروتمندانشان [بر سر سفره] دعوت شده اند. پس به آنچه از این خوردنی می‌خوری بنگر، آن چه حلال و حرام بودنش را نمی‌دانی دور بیفكن و آنچه را به پاكیزگی و حلال بودنش یقین داری مصرف كن.»
امام علیه السلام در ادامه اضافه می‌كند: «الا وان لكل ماموم اماما یقتدی به ویستضیئ بنور علمه. الا وان امامكم قد اكتفی من دنیاه بطمریه ومن طعمه بقرصیه. الا وانكم لا تقدرون علی ذلك ولكن اعینونی بورع واجتهاد وعفة وسداد  ؛ آگاه باش! هر پیروی را امامی است كه از او پیروی می‌كند و از نور دانش او روشنی می‌گیرد. آگاه باش! امام شما از دنیای خود به دو جامه فرسوده و از غذایش به دو قرص نان رضایت داده است. البته شما توانایی چنین كاری را ندارید، اما با پرهیزكاری و تلاش فراوان و پاكدامنی و راستی، مرا یاری دهید.»
 امام باقر علیه السلام فرمودند : پیغمبر خدا چنین فرموده است ۵ کس هستند که من و هر پیامبر مستجاب الدعوه آنان را لعنت کرده است آن کسی که در کتاب خدا آیه ای را زیاد گرداند و کسی که سنت و روش مرا رها کند و کسی که قضا و قدر خدا را تکذیب کند و می گوید انسان آزار است و کسی که حرمت اهل بیت مرا که خدا واجب فرموده نگه دارد و کسی که اموال عمومی را به خود منحصر سازد و تصرف در آن را به نفع خود حلال شمارد (۴) و همچنین حضرت علی علیه السلام فرمودند : بخشیش نابجای حکمرانان از اموال عمومی مسلمانان ستم و خیانت است .
امام علی بن ابیطالب علیه السلام به زیاد بن ابیه که معاون عبدالله بن عباس حاکم شهرهای بصره و اهواز و فارس و کرمان بود نامه ای نوشت و در این نامه او را از خیانتی که ممکن است نسبت به اموال مسلمانان انجام گیرد بر حذر داشته و از عواقب و کیفر آن در صورت وقوع مطلع گردانیده و فرموده:
«همانا من به راستی به خدا سوگند می خورم، اگر به من گزارش کنند که در اموال عمومی خیانت کردی،(۵) کم یا زیاد، چنان بر تو سخت گیرم که کم بهره شده، و در هزینۀ عیال، درمانده و خوار و سرگردان شوی».
حضرت سه امر را به عنوان آثار خیانت در بیت المال بیان کرده است:
۱- تمام کمالات دنیا و آخرت او از بین خواهد رفت.
۲- ثروت اندوختۀ او را می گیرد و مبتلا به نقصان و کمبود مال می کند.
۳- کم آبرو مي شود. اين سخن بدان معنا است كه بايد آبروی خیانتکار را ریخته و او را به مردم معرفی کرد تا کسی فریب او را نخورد.
۴- بارهای گناه پشت سر او را سنگین می کند و او خود اسباب این سنگینی را فراهم نموده است امام علی علیه السلام نامه ای به مُنْذِربن جارود عبدی والی بصره که در پاره ای از وظایف خود کوتاهی و خیانت کرده بود می نویسد:
«ناگهان به من خبر دادند که در هواپرستی چیزي فرو گذار نکرده و توشه ای برای آخرت خود باقی نگذاشته ای، دنیای خود را با تباه کردن آخرت آباد مي کنی و برای پیوستن با خویشاوندانت از دین خدا بریده ای، اگر آنچه به من گزارش رسیده، درست باشد، شترِ خانه ات و بند کفشت از تو باارزش تر است، و کسی که همانند تو باشد، نه لیاقت پاسداری از مرزهای کشور را دارد، نه می تواند کاری را به انجام برساند، یا ارزش او بالا رود، یا شریک در امانت باشد یا از خیانتی دور ماند پس چون این نامه به دست تو رسد نزد من بیا». (۶)
 ایشان به مالک اشتر فرمود :بپرهیز از ویژه سازی (انحصار طلبی) در چیزهایی که همه مردم در انها برابرند .(۷)
در جای دیگر حضرت فرمودند : به خدا سوگند اگر ببینم آنچه را عثمان بیهوده از بیت المال به این و ان بخشیده به مهر زنان یا بهای کنیزان شده باشد آن را باز می گردانم زیرا عدالت گشایش می آورد و ان کسی که عدالت به او گران آید ظلم و ستم بر او گران تر خواهد بود .(۸)
و به کارگزارانش چنین نوشت قلم های خود را نازک کنید و سطر ها را نزدیک به هم گیرید کلمات را حذف کنید و مقاصر و منظور ها را در نظر بگیرید بر حذر می دارم شما را از پر حرفی و پر نویسی : زیرا اموال مسلمانان نمی تواند این گونه خسارت ها را تحمل کند .
به کارگزار دیگرش نامه ای در جهت جمع اوری زکات فرستاد و در ان نامه نوشت : ان کسی که امانت داری را خوار نگارد و در اموال مردم به خیانت چرا کند و آئین خوش  را از خیانت پاکیزه نگرداند همانا در این سرا خواری و ذلت بر خود روا داشته است و در آن سرا خوار تر و ذلیل تر از این سرا باشد آری بزرگ ترین خیانت خیانت به ملت است و زشت ترین دغل کاری با پیشوایان و حضرت درمورد بخشش های بی مورد به نجاشی والی اهواز نامه نوشت که بپرهیز از این که در غیر رضای خدا به شاعری یا لطیفه گویی یا دلقکی درهمی ببخشی یا جامه ای را از تن بیرون بیاوری یا متاعی را بر چارپایی حمل کنی و هدیه دهی مگر آنکه همانندش را در راه خدا بخشش کنی . و از آثار بیت المال حضرت امیر علیه السلام چنین سخن میگوید که این بیت المال اگر در جای خود مصرف شود  امور اصلاح می شود خراج  بیت المال را به گونه ای  که وضع مالیات دهندگان را سامان دهد. وارسی کن زیرا وضع مالیات و مالیات دهندگان سبب بهبودی امور دیگر اقشار جامعه است .(۹)
وقتی خبر خانه شریح قاضی به حضرت رسید حضرت فرمودند:«به من خبر دادند كه خانه ‏اى با هشتاد دينار خريده‏اى، و سندى براى آن نوشته ‏اى و گواهانى آن را امضا كرده ‏اند. (شريح گفت: آرى اى امير مؤمنان، امام عليه السّلام نگاه خشم آلودى به او كرد و فرمود): اى شريح به زودى كسى به سراغت مى‏ آيد كه به نوشته‏ ات نگاه نمى‏ كند و از گواهانت نمى‏ پرسد، تا تو را از آن خانه بيرون كرده و تنها به قبر بسپارد. اى شريح انديشه كن كه آن خانه را با مال ديگران يا با پول حرام نخريده باشى كه آنگاه خانه دنيا و آخرت را از دست داده ‏اى». (۱۰)

همچنین حضرت به اشعث بن قیس، فرماندار آذربایجان، در مورد استفاده ناروا از بیت‌المال هشدار داده و بیت‌المال را مال خدا می‌داند و می‌فرماید: «همانا پست فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نبوده، بلکه امانتی در گردن توست... در دست تو اموالی از ثروت‌های خدای بزرگ و عزیز است و تو خزانه‌دار آنی».   
حضرت در نامه به زياد بن ابيه، جانشين فرماندار بصره، راجع به خیانت به بیت المال هشدار می دهد و می فرماید: « همانا من، به راستى به خدا سوگند مى‏ خورم، اگر به من گزارش كنند كه در اموال عمومى خيانت كردى، كم يا زياد، چنان بر تو سخت گيرم كه كم بهره شده و در هزينه عيال، در مانده و خوار و سرگردان شوى». (۱۱)
در نکوهش یکی از فرمانداران که از بیت المال سوء استفاده کرده بود: «دشمنت بى پدر باد، گويا ميراث پدر و مادرت را به خانه مى‏ برى! سبحان اللّه‏! آيا به معاد ايمان ندارى و از حسابرسى دقيق قيامت نمى ‏ترسى؟ اى كسى كه در نزد ما از خردمندان به شمار مى ‏آمدى! چگونه نوشيدن و خوردن را بر خود گوارا كردى در حالى كه مى‏ دانى حرام مى ‏خورى! و حرام مى‏ نوشى! چگونه با اموال يتيمان و مستمندان و مؤمنان و مجاهدان راه خدا، كنيزان مى‏ خرى و با زنان ازدواج مى كنى؟ كه خدا اين اموال را به آنان وا گذاشته و اين شهرها را به دست ايشان امن فرموده است. پس، از خدا بترس و اموال آنان را باز گردان و اگر چنين نكنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست يابم، تو را كيفر خواهم كرد كه نزد خدا عذر خواه من باشد و با شمشيرى تو را مى ‏زنم كه به هر كس زدم وارد دوزخ گرديد. سوگند به خدا اگر حسن و حسين چنان مى ‏كردند كه تو انجام دادى، از من روى خوش نمى ‏ديدند و به آرزو نمى‏ رسيدند تا آن كه حق را از آنان باز پس ستانم و باطلى را كه به دستم پديد آمده نابود سازم». (۱۲)
برخورد یکسان با مردم و نزدیکان بدون شک یکی از اصول گرانبها در مکتب امیر مومنان این می باشد که ایشان برای مبارزه با فساد تمایزی بین نزدیکان و دیگران نمی گذاشت. ایشان اصول اسلامی را یکسان و بدون گذشت بر تمام افراد جامعه اجرا می نمود.حضرت رفتار با برادرش را که خواهان سهم بیشتری از بیت المال شده بود این گونه توضیح میدهد:  « به خدا سوگند برادرم عقيل را ديدم كه به شدت تهيدست شده بود و از من درخواست داشت يك من از گندم هاي بيت المال را به او ببخشم.... چون به گفته هاي او گوش دادم، پنداشت كه دين خود را به او واگذار مي كنم و از راه عادلانه خود دست برمي دارم. روزي آهني را گداخته به جسمش نزديك كردم...، چون بيمار از درد فرياد زد... به او گفتم... از حرارت آهني مي نالي كه انساني به بازيچه آن را گرم ساخته است؟ اما مرا به آتش دوزخي مي خواني كه خداي جبارش با خشم خود آن را گداخته است». (۱۳)
در جای دیگر خطاب به مالک می گویند: « اي مالك!‌ همانا زمامداران را خواص و نزديكاني است كه خودخواه و چپاولگرند و در معاملات انصاف ندارند. ريشه ستمكاريشان را با بريدن اسباب آن بخشكان و به هيچكدام از ايشان زمين واگذار مكن و بگونه اي با ايشان رفتار كن كه قراردادي به سودشان منعقد نگردد كه به مردم زيان رساند».(۱۴)
امام خمینی قدس سره در مورد ضرورت ساده زیستی مسؤولان حكومتی می‌فرماید: «وقتی بنا شد متصدی یك امور كشوری، قشر اشراف - به اصطلاح خودشان - اعیان، مرفه‌ها و صاحب اموال و - نمی‌دانم - پارك و اتومبیل‌ها و كذا و كذا، یا آن وقت كالسكه‌ها و آن حرف‌ها باشد، این یكی از مصیبت‌های بزرگی است كه در یك ملت هست. مصیبت‌هایی كه ملت‌ها می‌كشند از این است كه متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان جامعه بوده و به دنبال این هستند كه ثروتشان را زیاد كنند. (۱۵)
امام خمینی قدس سره در فرازی دیگر از سخنانش، خطاب به دولتمردان و روحانیون صاحب منصب كشور می‌فرماید: «اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید، بدانید ه دیر یا زود مطرود می‌شوید(۱۶)
در سیره زندگی امام خمینی رحمت الله علیه نیز وارد شده که ایشان اهتمام عجیبی به مسئله بیت المال داشت به طوری که از فرزند بزرگوارش آیت الله شهید حاج سید مصطفی خمینی (ره) نقل می كند: یك روز برای یك طلبه، خدمت حضرت امام وساطت كردم و می خواستم پولی از ایشان بگیرم و به او بدهم. حضرت امام به وساطت من ترتیب اثر ندادند، مایه تعجبم شده بود. (۱۷)
علی علیه السلام درانتخاب كارگزاران حكومتی و سپردن منصب‌های دولتی به افراد، ضمن دستور العملی به مالك اشتر، سردار با كفایت خود، چنین رهنمود می‌دهد: «وتوخ منهم اهل التجربة والحیاء، من اهل البیوتات الصالحة، والقدم فی الاسلام المتقدمة، فانهم اكرم اخلاقا، واصح اعراضا واقل فی المطامع اشراقا وابلغ فی عواقب الامور نظرا؛ كارگزاران دولتی را، از میان مردم با تجربه و با حیا، از خاندان‌های صالح [و پاكیزه و با تقوی] كه در مسلمانی سابقه درخشانی دارند انتخاب كن، زیرا اخلاق آنان گرامی‌تر و آبرویشان محفوظتر و طمع ورزی شان كمتر و آینده نگری آنان بیشتر است .(۱۸)     
               منابع
۱ سوره مبارکه مطفقین آیه ۱ تا ۴
۲ نهج البلاغه نامه ۵
۳ نهج البلاغه خطبه ۱۵
۴ اصول کافی جلد ۲ صفحه ۲۹۳
۵ نهج البلاغه خطبه ۲۰
۶ نهج البلاغه نامه ۷۱
۷ نهج البلاغه نامه ۵۳
۸ نهج البلاغه نامه ۵۳
۹ میزان الحکمه ج ۱۰ ص ۷۴۵
۱۰ نهج البلاغه نامه ۳
۱۱ نهج البلاغه نامه ۴۱
۱۲ نهج البلاغه نامه ۴۱
۱۳ نهج البلاغه خطبه ۲۲
۱۴ نهج البلاغه نامه ۵۳
۱۵ صحیفه امام  ج ۳ ص ۴۴۳
۱۶ صحیفه امام  ج ۱۷ ص ۴۵۳
۱۷ سایت شهید اوینی
۱۸نهج البلاغه  نامه ۵۳

دفاع از مردم مظلوم کشمیر واجب شرعی است

آیت‌الله کعبی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دفاع از مردم مظلوم کشمیر واجب شرعی است، گفت: مسلمانان کشمیر طرفدار انقلاب اسلامی هستند و دولت باید تحرکات لازم دیپلماتیک را در این زمینه انجام دهند.
 

به گزارش عمارنامه، آیت‌الله عباس کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره کشتار بی‌رحمانه مسلمانان کشمیر به‌دست ارتش هند، اظهار کرد: دفاع از مردم مظلوم کشمیر واجب شرعی است. کشورهای اسلامی و امت اسلام نباید اجازه دهند که مردم مظلوم و مسلمان این منطقه برخلاف کنوانسیونهای بین‌المللی، حقوق بشر و بر خلاف اصول اولیه انسانی مورد ظلم و ستم و کشتار بی‌رحمانه واقع شوند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه کشورهای مسلمان باید از طریق فشار بر دولت هند این کشتار بی‌رحمانه را متوقف کنند، گفت: نخبگان، متفکران و علمای جهان اسلام باید از طریق بیانیه دادن و گوش دادن به تظلم مردم مظلوم کشمیر از حقوق حقه آنها دفاع کنند و سکوت در این شرایط  به‌هبچ وجه جایز نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم مظلوم کشمیر همواره طرفدار انقلاب اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی باید تحرکات لازم و دیپلماتیک را در این زمینه انجام دهد تا جلوی کشتار بی‌رحمانه گرفته شود.

از چه کسانی مشورت بگیریم؟

در گفتار خود یا در گفتار و کردار خود با کسانی مشورت کن که یَخافون الله. معیار، این است. آدمهایی که نسبت به تکلیف الهی مبالاتی ندارند، با اینها مشورت نکن! کسانی که از خدای متعال می‌ترسند، طبعاً مراقب گفتار و رفتارشان هستند، با اینها مشورت کن!

کسب عنوان برتر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویر احمد

 

 

به گزارش روابط  عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در ارزیابی صورت گرفته از سوی استانداری سالیانه در فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر ،شورای این اداره کل،شورای برتر در بین دستگاههای اجرایی شد.

 فرج اله راد تاکید کرد:این ارزیابی از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر معاونت ادارات و کارخانجات از فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر در سال 94 در بین ادارات،نهادهای و شرکت های دولتی صورت گرفته که شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل عنوان شورای برتر را کسب کرد.

 وی تصریح کرد :این ارزیابی در حوزه های برگزاری جلسات هفتگی زیارت عاشورا،برگزاری جلسات ماهانه اعضای شورای امر به معروف،تعامل با بسیج اداره کل در برگزاری حلقه صالحین،پیگیری طرح حجاب و عفاف در آموزشگاههای آزاد،تشکیل گروه امر به معروف با هماهنگی ستاد احیاءامر به معروف استان،ساماندهی اعضای شورا و سایر کارکنان در مراسمات مذهبی و غبار روبی گلزار شهداء و زیارت اماکن مقدس،همکاری با بسیج در اعزام ناصحین به مناطق عملیاتی (راهیان نور)،فضا سازی و تبلیغات میدانی در جهت رعایت حجاب و عفاف،سرکشی از خانواده شهدا و ایثار گران،برگزاری نمازجماعت و کلاس اخلاق،برگزاری نشست بصیرتی در هفته امربه معروف و نهی از منکر صورت پذیرفت.

دیدار جمع کثیری از کارگران با حضرت امام خامنه ای (مد ظله )

 

دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

ادامه نوشته

منطق تأیید یا رد صلاحیت نامزدها

 

پایگاه بصیرت / دکتر یدالله جوانی

دکتر یدالله جوانی
منطق تأیید یا رد صلاحیت نامزدها

نباید فراموش کرد که شش سال پیش، آمریکایی‌ها به همراه
متحدان خود، توانستند کودتای مخملی در بستر انتخابات دهم ریاست‌جمهوری به راه
اندازند. هر چند این کودتا با عنایات الهی، درایت و قاطعیت رهبر معظم انقلاب و
بصیرت مردم ناکام ماند و فتنه عمیق ۸۸ شکست خورد؛ لکن امروز دشمنان با تلاش برای
پیاده‌سازی پروژه نفوذ، به انتخابات دو مجلس شورا و خبرگان در انتخابات هفتم
اسفندماه چشم دوخته‌اند.

ادامه نوشته

چالش های سیاسی و امنیتی انتخابات آینده در بعد داخلی

برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم، نظام و انقلاب را بیمه می کند. ولی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و فریب خوردگان و غافلان و ایادی نفوذی آنها در داخل تمام تلاش خود را برای به چالش کشیدن این انتخابات و تبدیل این فرصت به تهدید مثل تمام انتخابات قبلی به کار خواهند بست. این چالش ها در دو قسمت داخلی و خارجی و هر کدام در دو بخش سیاسی و امنیتی قابل بحث و بررسی می باشد.

پایگاه بصیرت / احمد قهرمانی
برگزاری انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و چهارم خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال با توجه به شرایط داخلی و اتفاقات منطقه ای و دشمنی قدرت های غربی با نظام اسلامی خالی از چالش های سیاسی و امنیتی برای کشور نمی باشد که اگر هوشیاری و بصیرت مردم و مسئولین و نامزدهای انتخابات چاشنی کار نباشد، ممکن است که این چالش های سیاسی و امنیتی بر روی هم مضاعف شده و برای کشور و نظام مشکل ایجاد کند.
طبق فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات برای مردم و کشور ما یک نعمت و یک فرصت می باشد. برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم، نظام و انقلاب را بیمه می کند. ولی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و فریب خوردگان و غافلان و ایادی نفوذی آنها در داخل تمام تلاش خود را برای به چالش کشیدن این انتخابات و تبدیل این فرصت به تهدید مثل تمام انتخابات قبلی به کار خواهند بست. این چالش ها در دو قسمت داخلی و خارجی و هر کدام در دو بخش سیاسی و امنیتی قابل بحث و بررسی می باشد که در این قسمت بخش داخلی این چالش ها را بررسی می کنیم.
ادامه نوشته

مقابله با رفتار مخرب شیطان بزرگ

 یکی از مهم‌ترین فرازهای بیانات امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در جمع مسئولان نظام در اواخر هفته گذشته، فراز مربوط به هدف آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بود که فرمودند: «تأمل و مطالعه در روند مطالبات آمریکایی‌ها نشان می‌دهد، هدف آنها ریشه‌کن‌کردن صنعت هسته‌ای ایران، از بین‌بردن ماهیت هسته‌ای کشور و تبدیل آن به یک کاریکاتور و تابلوی بی‌محتواست... آنها ضمن تلاش برای نابودی صنعت هسته‌ای و محروم‌کردن ایرانیان از فواید فراوان این صنعت، قصد دارند ضمن ادامه فشارها، تحریم‌ها را نیز به‌نوعی حفظ کنند». چنین برداشتی از رفتار آمریکا، لحظه‌ای و دفعی نیست و همان‌گونه که معظم‌له اشاره داشتند، حاصل تأمل و مطالعه روند مطالبات آمریکاست. این پشتوانه رفتارشناسی، اهمیت موضوع را مضاعف می‌کند. در برابر چنین صورت‌مسئله‌ای این پرسش مطرح می‌شود که با وجود آگاهی از نیت پلید طرف مقابل، آیا باید به گفت‌وگوها ادامه داد و چگونه باید این کار را کرد؟ قطعاً پاسخ مثبت است و باید گفت، تا زمانی‌که امکان دارد دشمن را از هدفش دور ساخت یا اینکه با محدودساختن هدف آن، دامنه امتیازات خود را افزایش داد، ادامه گفت‌وگوها ضروری است. درباره چگونگی ادامه گفت‌وگوها باید گفت، شناخت از هدف و رفتار دشمن نیمی از موضوع را مشخص می‌کند و لازم است بر نیم دیگر آن تمرکز کرد که آن هم با مشخص‌شدن خطوط قرمز نظام در بیانات مقام معظم رهبری تا حد بسیار زیادی معلوم شده و تنها بخش باقی‌مانده، مراقبت جدی از این خطوط قرمز درطول مذاکرات است. از عوامل مهمی که این مراقبت ضروری و حیاتی را تهدید می‌کند، دغدغه و نگرانی از بی‌نتیجه‌ماندن و شکست مذاکرات است که برای رفع این تهدید خطرناک و تمرکز بر گرفتن نتایج بهتر، ذهن طرف ایرانی باید از این دغدغه و نگرانی پاک و آزاد شود و آنچه می‌تواند به این مهم کمک کند به یاد داشتن نیاز بیشتر طرف مقابل به توافق هسته‌ای با ایران است. به‌نظر می‌رسد، برای طرف مقابل توجیه توافقی که همه خواسته‌هایش را برآورده نکرده، بهتر و آسان‌تر از توجیه شکست کامل توافق است که در نتیجه آن همه رشته‌هایش در ابعاد مختلف پنبه می‌شود. توجه به این مسئله در پیشبرد روند مذاکرات در خط سیر ایرانی بسیار مؤثر است. ان‌شاءالله

دو خواسته تحول‌آفرین

زمانی که شیطان، تمام عوامل و ابزارش را به کار می‌گیرد تا با انداختن پرده سیاه فریب و جهالت جدید بر دیدگان و گوش‌های مردم جهان، آن‌ها را از دیدن و شنیدن حقایق محروم سازد و به آن‌ها اجازه دهد تنها صدایی را بشنوند که منادی‌اش شیطان است و تنها تصاویری را ببینند که مصورش اوست، اگر احساس وظیفه کنی و احساس مسئولیت داشته باشی و به حسب تکلیف و موقعیت، خود را در امتداد رسالت انبیای عظام الهی ببینی و شیطان و اذنابش را هر روز بی‌پرواتر از روز پیش مشاهده نمایی تا آنجا که به بهانه دروغین آزادی بیان، گستاخانه به پیامبر عالمیان، حضرت محمد(ص)، اهانت می‌کنند، عالمانه و حکیمانه به خروش می‌آیی و چون رعد می‌غری تا آذرخش غرش تو پرده سیاه فریب و جهالت جدید را بدرد و بسوزاند تا جان حقایق بر عالم و آدم گرفتار آمده در خبائث بتابد و جمعیتی میلیاردی، نور حقیقت الهی و نسیم رحمت سرمدی را دریابند. این همه، حکایت ندای پیامبرگونه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که طی دو سه روز گذشته فضای رسانه‌ای جهان را تسخیر کرد و با دور زدن تمام حصارهای حفاظتی که شیاطین به دور فکر و اندیشه مردمان و به‌ویژه جوانان کشیده بودند، بر عمق جان آن‌ها نشست و چه شیاطین بخواهند و چه نخواهند، آن‌ها را به خود مشغول ساخت. امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در پیام خود به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، دو خواسته اساسی و بسیار تأمل‌برانگیز را مطرح ساختند: 1- «خواسته اول من این است که درباره انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام، پرسش و کاوش کنید.» 2- «خواسته دوم من این است که در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضا می‌کند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن می‌گریزانند و می‌ترسانند، چیست و چه ماهیتی دارد. من اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقی دیگری از اسلام را بپذیرید، بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده، به شما شناسانده شود.»

پیام رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) به مردم اروپا و آمریکا

سلام الله علیکم خبر مهم حضرت آقا يه پيام به زبان انگليسي دادند كه مردم اروپا و امريكا رو به اسلام دعوت كردند تو صفحه انگليسي خامنه اي دات آي آر http://english.khamenei.ir رفقا این متن باید پخش بشه هرچقدر میتونید تو هرجا که میتونید پخش کنید. التماس دعا To the Youth in Europe and North America 21/01/2015 Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran In the name of God, the Beneficent the Merciful To the Youth in Europe and North America, The recent events in France and similar ones in some other Western countries have convinced me to directly talk to you about them. I am addressing you, [the youth], not because I overlook your parents, rather it is because the future of your nations and countries will be in your hands; and also I find that the sense of quest for truth is more vigorous and attentive in your hearts. I don’t address your politicians and statesmen either in this writing because I believe that they have consciously separated the route of politics from the path of righteousness and truth. I would like to talk to you about Islam, particularly the image that is presented to you as Islam. Many attempts have been made over the past two decades, almost since the disintegration of the Soviet Union, to place this great religion in the seat of a horrifying enemy. The provocation of a feeling of horror and hatred and its utilization has unfortunately a long record in the political history of the West. Here, I don’t want to deal with the different phobias with which the Western nations have thus far been indoctrinated. A cursory review of recent critical studies of history would bring home to you the fact that the Western governments’ insincere and hypocritical treatment of other nations and cultures has been censured in new historiographies. The histories of the United States and Europe are ashamed of slavery, embarrassed by the colonial period and chagrined at the oppression of people of color and non-Christians. Your researchers and historians are deeply ashamed of the bloodsheds wrought in the name of religion between the Catholics and Protestants or in the name of nationality and ethnicity during the First and Second World Wars. This approach is admirable. By mentioning a fraction of this long list, I don’t want to reproach history; rather I would like you to ask your intellectuals as to why the public conscience in the West awakens and comes to its senses after a delay of several decades or centuries. Why should the revision of collective conscience apply to the distant past and not to the current problems? Why is it that attempts are made to prevent public awareness regarding an important issue such as the treatment of Islamic culture and thought? You know well that humiliation and spreading hatred and illusionary fear of the “other” have been the common base of all those oppressive profiteers. Now, I would like you to ask yourself why the old policy of spreading “phobia” and hatred has targeted Islam and Muslims with an unprecedented intensity. Why does the power structure in the world want Islamic thought to be marginalized and remain latent? What concepts and values in Islam disturb the programs of the super powers and what interests are safeguarded in the shadow of distorting the image of Islam? Hence, my first request is: Study and research the incentives behind this widespread tarnishing of the image of Islam. My second request is that in reaction to the flood of prejudgments and disinformation campaigns, try to gain a direct and firsthand knowledge of this religion. The right logic requires that you understand the nature and essence of what they are frightening you about and want you to keep away from. I don’t insist that you accept my reading or any other reading of Islam. What I want to say is: Don’t allow this dynamic and effective reality in today’s world to be introduced to you through resentments and prejudices. Don’t allow them to hypocritically introduce their own recruited terrorists as representatives of Islam. Receive knowledge of Islam from its primary and original sources. Gain information about Islam through the Qur’an and the life of its great Prophet. I would like to ask you whether you have directly read the Qur’an of the Muslims. Have you studied the teachings of the Prophet of Islam and his humane, ethical doctrines? Have you ever received the message of Islam from any sources other than the media? Have you ever asked yourself how and on the basis of which values has Islam established the greatest scientific and intellectual civilization of the world and raised the most distinguished scientists and intellectuals throughout several centuries? I would like you not to allow the derogatory and offensive image-buildings to create an emotional gulf between you and the reality, taking away the possibility of an impartial judgment from you. Today, the communication media have removed the geographical borders. Hence, don’t allow them to besiege you within fabricated and mental borders. Although no one can individually fill the created gaps, each one of you can construct a bridge of thought and fairness over the gaps to illuminate yourself and your surrounding environment. While this preplanned challenge between Islam and you, the youth, is undesirable, it can raise new questions in your curious and inquiring minds. Attempts to find answers to these questions will provide you with an appropriate opportunity to discover new truths. Therefore, don’t miss the opportunity to gain proper, correct and unbiased understanding of Islam so that hopefully, due to your sense of responsibility toward the truth, future generations would write the history of this current interaction between Islam and the West with a clearer conscience and lesser resentment. Seyyed Ali Khamenei 21st Jan. 2015 و اما ترجمه متن🌹 متن ترجمه شدهی پیام امام خامنه ای در پی حوادث اخیر فرانسه بسم الله الرحمن الرحیم ‌ برای جوانان شمال آمریکا و اروپا ؛ تحولات اخیر در فرانسه و نمونه های مشابه آن در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا واداشت تا به صورت مستقیم با شما درباره این تحولات سخن بگویم. خطاب من به شماست؛ (شما جوانان)، نه به این خاطر که من توجهی به والدین شما ندارم، بلکه به این خاطر که آینده ملت ها و کشورهایتان در دستان شما خواهد بود و افزون بر این می دانم که حس حقیقت جویی در قلب شما جوانان پویاتر و قوی تر است. خطاب من متوجه سیاستمداران و دولتمردان شما هم نیست زیرا باور دارم که آنان خود خواسته راه سیاستمداری و راستی و حقیقت را جدا کرده اند. می خواهم با شما درباره اسلام سخن بگویم؛ بخصوص چهره ای که برای شما از اسلام ارائه شده است. تلاش های بسیاری در دو دهه اخیر بخصوص از زمان فروپاشی اتحاد شوروی صورت گرفته است تا این دین بزرگ را در جایگاه دشمنی دهشتناک بنشانند. تحریک احساس ترس و نفرت و استفاده سوء استفاده از آن در کمال تاسف سابقه ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. در اینجا، من نمی خواهم به هراس های مختلفی که کشورهای غربی تا کنون تلقین کرده اند بپردازم. نگاهی گذرا به مطالعات حساس تاریخ معاصر می تواند شما را به این حقیقت برساند که دولت های غربی رفتاری به دور از صداقت و با دورویی با ملت ها و فرهنگ های دیگر داشته اند که از تاریخ نگاری های جدید حذف شده است. تاریخ های آمریکا و اروپا شرمسار از برده داری، خجل از دوره استعماری و آزرده از سرکوب ملت های رنگین پوست و غیر مسیحی است. محققان و تاریخ دانان شما به شدت شرمنده خونریزی ها به نام مذهب بین کاتولیک ها و پروتستان ها یا به نام ملیت ها در دوران جنگ اول و دوم جهانی هستند. این رویکرد قابل ستایش است. با ذکر بخشی از این فهرست بلند بالا، قصد بازخوانی تاریخ را ندارم، بلکه می خواهم از شما بخواهم از روشنفکران خود بپرسید چرا وجدان عمومی غربی ها بعد از چندین دهه بیدار شده است. چرا بازبینی وجدان عمومی برای زمان های دور اجرا می شود و برای مشکلات جاری نه؟ چرا این تلاش ها برای جلوگیری از بیداری عمومی درباره مشکلات عمده مانند برخورد با فرهنگ و تفکر اسلامی صورت می گیرد؟ شما به خوبی می دانید که تحقیر و ترویج نفرت و ترس واهی از «دیگران» مبنایی عمومی برای همه سود بران سرکوبگر است. حال، از شما می خواهم از خود بپرسید چرا سیاست قدیمی گسترش «هراس» و نفرت، اسلام و مسلمین را با حجمی بی سابقه هدف گرفته است. چرا ساختار قدرت در دنیا می خواهد اندیشه اسلامی به حاشیه رانده شود و همچنان پوشیده بماند؟ کدام مفهوم و ارزش های اسلامی باعث اخلال در پیشرفت ابرقدرت ها می شود و کدام منافع هستند که در سایه تحریف وجهه اسلام در امان می مانند؟  حال خواست اول من این است: درباره انگیزه های پشت پرده تخریب چهره اسلام تحقیق و مطالعه کنید. خواست دوم من این است که در واکنش به سیلی از اقدامات صورت گرفته برای گمراه کردن و پیش قضاوت ها، تلاش کنید تا اطلاعاتی مستقیم و دست اول از این دین را به دست آورید. منطق صحیح مستلزم این است که شما درکی از طبیعت و جوهره آنچه که آنان شما را از آن می ترسانند و می خواهند از آن دوری گزینید، داشته باشید. اصراری ندارم که شما قرائت من یا دیگر قرائت ها از اسلام را بپذیرید. چیزی که از شما می خواهم این است: اجازه ندهید این پویایی و حقیقت موثر در دنیای امروز با احساسات و پیش قضاوت ها در اختیار شما قرار بگیرد. به آنان اجازه ندهید که با دو رویی، تروریست های مزدورشان را به عنوان نمایندگان اسلام معرفی کنند. اطلاعات مربوط به اسلام را از منابع اصلی و اولیه آن دریافت کنید. اطلاعات مربوط به اسلام را از قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن بگیرید. می خواهم از شما بخواهم که به صورت مستقیم، قرآن مسلمانان را قرائت کنید. آیا شما تا کنون آموزه های پیامبر اسلام (ص) و اصول انسانی ایشان را مطالعه کرده اید؟ آیا پیام اسلام را از منبعی غیر از رسانه های دریافت کرده اید؟ آیا تا کنون از خود پرسیده اید که چگونه و بر چه مبنایی ، ارزش های اسلام توانست بزرگترین تمدن علمی و فکری را در دنیا ایجاد کند و در طول قرن ها بزرگترین دانشمندان و متفکران را بپروراند؟ من از شما می خواهم اجازه ندهید تصویر سازی موهن و متعرضانه گردابی احساسی بین شما و واقعیت ایجاد کند و باعث شود احتمال داشتن یک قضاوت بی طرفانه از شما سلب گردد. امروز جوامع رسانه ای مرزهای جغرافیایی را در نوردیده اند. با این حال، اجازه ندهید که آنان شما را با مرزهای ذهنی و ساختگی احاطه کنند. هر چند که کسی به تنهایی نمی تواند این خلاء های ایجاد شده را پر کند، هر کدام از شما می توانید پلی بین تفکرات و عدالت برای خلاء های ایجاد شده برای روشن کردن خود و اطرافیان خود استفاده کنید. هر چند این چالش بین اسلام و شما جوانان ناخواسته است، می تواند سوال هایی جدید در ذهن های کنجکاو و جستجوگر شما ایجاد کند. تلاش برای یافتن پاسخ به این سوال ها فرصتی مناسب برای یافتن حقیقت هایی تازه برای شما ایجاد می کند. از این رو، فرصت را برای یافتن درکی صحیح و بی غرض از اسلام از دست ندهید تا با حس مسئولیت پذیری شما به سوی حقیقت، نسل آینده بتواند تاریخ این تعاملات بین اسلام و غرب را به صورتی وجدانی روشن تر و رنجش و خشمی کمتر بنگارد. سید علی خامنه ای بیست و یکم ژانویه دو هزار و پانزده

«مرگ بر آمریکای» عاشورایی!

روز گذشته در عاشورای حسینی و سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شهرهای مختلف ایران شاهد فریادهای رسای «یا حسین» و «مرگ بر آمریکا» بود. آنچه که مردم ایران در عاشورای حسینی به نمایش گذاشتند دو نما از یک واقعه عظیم بود. مردم در نمای اول همه نشانه‌های عزداری و مصیب‌زدگی در شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به تصویر کشیدند و با تمام وجود با زدن بر سر وسینه و ریختن اشک اندوه و ماتم نشان دادند که پیوسته پاسدار ودیعه ارزشمند الهی در پاسداشتن خون و اندوه شهید کربلا هستند. مردم در نمای دوم با فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نشان دادند که در عشق و دلدادگی به عاشورا تنها در بند شور نیستند و فلسفه عاشورا را که همانا رویارویی با فاسد و مستکبر برای حاکمیت اراده خداوند است، نیز نیک دریافته‌اند و از این رو در بزرگداشت دو مناسبت بزرگ واقعه عاشورا و سیزدهم آبان با هوشمندی تمام و با قرار دادن یکی (مبارزه با استکبار) در راستای دیگری (واقعه عاشورا) به‌خوبی حق هر دو را ادا کردند و این در حالی بود که استکبار و اذنابش امیدوار بودند تهاجم فرهنگی پیوسته آن‌ها طی سال‌های گذشته آنچنان در فرهنگ و رفتار دینی ایرانیان رسوخ کرده باشد که «جدایی دین  از سیاست» برای آن‌ها به امری مسلم تبدیل شده باشد و در تلاقی فوق همه به عاشورا بپردازند و دیگر کسی کاری به آمریکا و استکبار نداشته باشد. عاشورا دیروز میزان و معیار ارزشمند و مطمئنی برای سنجش درک و فهم دینی و سیاسی ایرانیان و نیز میزان موفقیت دشمن در ترویج اندیشه استعماری «جدایی دین از سیاست» بود که همگان با مشاهده حماسه عاشورایی که مردم ایران آفریدند و در آن استکابر را با فریاد رسا تحقیر کردند، به این نتیجه رسیدند که پیروز این نبرد سخت و نفس‌گیر ایرانیان بوده‌اند که با فراگیری صحیح آموزه‌های عاشورایی، همچنان آمریکا را مصداق استکبار و دشمن اصلی انقلاب اسلامی ایران می‌دانند. حضور عاشقانه و بصیرانه مردم ایران در عاشورایی که در آن آمریکا مظهر استکبار معرفی شد و در آن فریاد «مرگ بر آمریکا» شاخصی برجسته و چشم‌نواز بود، رسانه‌های جهانی را نیز بر آن داشت که اخبار این واقعه عظیم را آنگونه منعکس کنند که عزاداران عاشورایی آفریده بودند. آن‌ها هم همگی اعلام کردند در کنار عزاداری برای امام حسین(ع) فریاد بلند دیروز ایرانیان «مرگ بر آمریکا» بود.

فرازی از وصیت‌نامه شهید اكبر فارسيان

اي شهادت چقدر زيبايي به قدري كه نمي‌شود توصيف كرد، خدايا از اين زيبايي شهادت به ما عطا كن.

 

فرازی از وصیت‌نامه شهید سيدرضا حسيني

شما همگي خوب مي‌دانيد كه اين دنيا گذرگاهي بس خطرناك است و آن قدر زينت‌آلات و زرق وبرق دارد كه انسان را به خود جذب مي‌كند.چه بهتر آنكه وقتي موقعيّتي پيش آمده كه ما مي‌توانيم با جهاد در راه خدا خود را از اين همه خطر برهانيم و گناهان خود را پاك كنيم، به سوي اين جهاد بشتابيم و در راه خدا به جنگ و ستيز با كفر بپردازيم؛ همان ‌طوري كه خدا در قرآن به ما مسلمانان وعده داده: «كسي كه در راه ما جهاد كند ودر اين راه كشته شود براي او پاداش و اجري عظيم قائل هستيم».

 

واکنش جهانی ساده اما تحقیرکننده به جنایات صهیونیست‌ها

 

روز گذشته سالن محل نشست مجمع عمومی سازمان ملل بسیار دیدنی بود؛ البته نه به علت تغییرات فیزیکی این سالن که به سبب حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی و مواجه شدن با صندلی‌های خالی! ظاهراً حتی کسانی هم که دو سال پیش هنگام سخنرانی این جنایتکار جنگی در سالن حضور داشتند و از دیدن نقاشی کودکانه وی درباره ساخت بمب اتمی(!) در ایران، تمسخر‌آلود بسیار خندیدند و به انحای مختلف وی را به سبب حماقتش سرزنش کردند نیز فهمیدند سخنان وی ارزش نشستن و شنیدن ندارد؛ از این‌رو در زمان سخنرانی او هیچ شخصیت مطرحی در سالن نبود و تعداد اندک حاضر در سالن نیز وزرای خارجه چند کشور ناشناخته و کم‌پیدا بودند که ظاهراً از سر ناچاری و بی‌برنامگی چاره‌ای جز حضور در سالن نداشتند. گذشته از سخنان تکراری و بسیار ملال‌آور این قاتل کودک‌کش درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، خطرناک بودن ایران، حماس، حزب‌الله لبنان و... که برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز آن را به سخره گرفتند، جای طرح این پرسش است که چرا رژیم صهیونیستی با این وضعیت رقت‌بار و فلاکت‌آور مواجه شده است؟!

نشست مجمع عمومی سازمان ملل محل مناسب و تا حد زیادی دقیق برای شناخت جایگاه و موقعیت بین‌المللی کشورها و میزان اقبال و ادبار نظام‌های سیاسی نسبت به یکدیگر است. دیپلمات‌های حاضر در این نشست با رفتار خود، نهفته‌ها و باورهای درونی را بروز می‌دهند که به علل و ادله مختلف حاضر نیستند آن را در موضع‌گیری رسمی و سیاسی ارائه کنند؛ از این‌رو غیبت قریب‌به‌اتفاق دیپلمات‌ها هنگام سخنان نخست‌وزیر جلاد رژیم صهیونیستی، به معنای آن است که بیشتر کشورهای جهان برخلاف مواضع ظاهری و رسمی که دارند، از این رژیم جنایتکار کودک‌کش بیزار و متنفرند و به سبب فاصله کم جنگ اخیر غزه که در آن، بیش از دو هزار فلسطینی بی‌گناه شهید شدند، با برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان و زنده بودن خاطره کشتار فلسطینیان در ذهن حاضران در نشست، آن‌ها با غیبت خود پیام سراسر نفرتشان از این کشتار را به سران این رژیم دادند. این درک جهانی و واکنش بسیار معنادار آن‌ها، بسیار فراتر از همه خسارت‌های جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی است که تاکنون محاسبه کرده‌اند؛ چراکه شاید بتوانند با هزینه‌های بعدی برخی از آن‌ها را جبران کنند؛ اما زدودن این حقیقت و قضاوت که در اذهان دولتمردان جهانی علیه صهیونیست‌ها شکل گرفته، به‌راحتی و در کوتاه‌مدت امکان‌ناپذیر است و چه بسا روند صعودی پیدا کند. به‌نظر می‌رسد عمق این تنفر آنچنان زیاد است که از افراد عبور کرده و کلیت این رژیم را در بر گرفته؛ یعنی با رفتن نتانیاهو، نفر بعدی هم با همین واکنش جهانی مواجه خواهد شد. ان‌شاءالله

جلوه‌ای از چشمه‌سار جاری محبت به ولایت


  با لطف و عنایت خداوند منان عمل جراحی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و دوره نقاهت آن عزیز با موفقیت کامل انجام گرفت و به پایان رسید و معظم‌له روز گذشته پس از تشکر از زحمات کادر درمانی و تشکر از سیل تفقدهای گوناگون در داخل و خارج از کشور، در کمال صحت و سلامت بیمارستان را ترک کردند. یک هفته‌ای که ایشان در بیمارستان بستری بودند فرصت مغتنمی را برای انواع ابراز محبت‌ها فراهم آورد. در یک نمونه آن 250 نفر از دانش‌آموزان بسیجی دختر اردوی جهادی طرح یاوران ولایت که به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه محمدرسو‌ل‌الله(ص) تهران بزرگ در قالب اردوی یک هفته‌ای در حال مرمت زیباسازی و آماده‌سازی مدارس مناطق محروم شهر تهران بودند، سه روز پس از بستری شدن امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای سلامتی معظم‌له 140 هزار صلوات، 8 ختم قرآن با توسل به نام امام هشتم(ع) و قربانی یک گوسفند، نذر کردند که پس از ادای ذکر صلوات و ختم قرآن، خودجوش و داوطلبانه هزینه خرید گوسفند را نیز از بین خود جمع‌آوری کردند و با برگزاری  مراسم ویژه‌ای گوسفند نذری خود را قربانی و گوشت آن را میان محرومان و نیازمندان توزیع کردند. در مراسم ذبح گوسفند یکی از دانش‌آموزان متنی را قرائت کرد که عبارت زیر در آن بیشتر جلوه‌گری می‌کرد: «ایستاده‌ایم تا به همه ثابت کنیم که سپاهیان سیدعلی همیشه پیروزند همه بدانند پایش بیفتد گوسفند که هیچ، خودمان را هم برای رهبرمان قربانی خواهیم کرد.» به شکرانه بازیابی صحت و سلامت امام خامنه‌ای، صلوات.

برگزاری کنفرانس پوچ پاریس علیه داعش


گروه ترجمه ـ روزنامه نیویورک‌تایمز 16 سپتامبر 2014 (۲۵ شهریور) در مقاله‌ای به سیاست‌های آمریکا در قبال همکاری ایران علیه داعش پرداخت و نوشت: جان کری روز دوشنبه گفت که «دولت آمریکا از گفت‌و‌گو با ایران در مورد بحران امنیتی عراق استقبال می‌کند.» این اظهار نظر در حالی مطرح شد که رهبر ایران با خشم گفته ایران دیگر با آمریکا در مورد مسائل خاورمیانه بحث نخواهد کرد. آقای کری در میان 26 کشور که عدم حضور ایران در میان آن‌ها مشهود بود، در کنفرانس بین‌المللی پاریس سخن گفت. این کنفرانس به‌منظور بررسی راه‌های کمک به عراق در جنگ علیه داعش برگزار شد. وی تأیید کرد که با حضور ایران مخالفت کرده؛ اما تأکید کرد آمریکا همچنان آماده گفت‌وگو با رهبران ایران در مورد عراق و سوریه از جمله در حاشیه گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران است.
در ادامه مقاله آمده است: در ایران لحن کاملاً متفاوت بود. مقامات ایرانی روز دوشنبه گفتند که دعوت‌های مکرر آمریکا برای پیوستن به ائتلاف ضدداعش را رد کرده‌اند. دولت آمریکا مدت‌هاست تلاش دارد موضوع گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران را از مسائل منطقه‌ای جدا کند که دلیل آن نگرانی از تلاش احتمالی ایران برای گرفتن امتیاز در گفت‌وگوهای هسته‌ای در ازای همکاری در مورد سوریه یا ایران است. همچنین آقای کری تأیید کرد که تلاش قبلی دولت آمریکا که ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا به منظور کشاندن ایران به گفت‌وگوهای آرام در مورد عراق و سایر مسائل منطقه‌ای انجام داد، سازنده نبوده است. آقای کری تشریح کرد: «بحث‌های محرمانه هرگز به نتیجه واقعی نرسید.»
در پایان مقاله آمده است: نخست، آقای کری در بسیج حمایت بین‌المللی برای عراق دست به دامن کشورهای عربی سنی شده که در مورد نیات ایران همچنان تردید جدی دارند. ملک عبدالله عربستان و مقامات ارشد اماراتی به‌طور مشخص به آقای کری گفتند در صورتی که ایران در کنفرانس پاریس حاضر باشد، شرکت نخواهیم کرد. بنابراین، هنگامی که فرانسه موضوع حضور ایران را مطرح کرد، آقای کری مخالفت جدی کرد. در واقع، دولت اوباما باید از میان دو گزینه ائتلاف بین‌المللی و همکاری با ایران یکی را برمی‌گزید. دوم، ایران وحشت دارد ائتلافی که کری ایجاد کرده، در نهایت اسد را تضعیف کند. در نهایت، هر‌گونه همکاری ایران با «شیطان بزرگ» به‌ویژه در شرایطی که آمریکا در آن نقشی حساس و محوری ایفا می‌کند، برای رهبر ایران و حامیان تندروی وی دشوار است. به‌نظر می‌رسد ایران پیام ضمنی می‌دهد که ائتلاف خاص خود را دارد. روز دوشنبه کتائب حزب‌الله در عراق نیز اعلام کرد «ما در کنار نیروهای امریکایی تحت هیچ‌گونه ائتلافی نمی‌جنگیم.» به‌نظر می‌رسد سخنان خشمگینانه ایران تأثیر چندانی بر کنفرانس بین‌المللی ندارد. 26 کشور حاضر در کنفرانس پاریس طی بیانیه‌ای حمایت خود از دولت جدید عراق در جنگ علیه داعش از جمله از طریق کمک نظامی را اعلام کردند؛ اما در این بیانیه نامی از ایران یا نقش احتمالی آن برده نشد. همچنین در این بیانیه آمده این کمک‌ها «مطابق قوانین بین‌المللی صورت خواهد گرفت و امنیت غیرنظامی‌ها به خطر نخواهد افتاد.»

شرکای دزد و رفقای قافله


نمایش جدید شیطان بزرگ با نام «ائتلاف علیه داعش» با دو مشکل اساسی مواجه است:
 1- افکار جهانی آن را باور نکرده، زیرا کاملاً مشکوک است و پیشینه ائتلاف‌های شکست‌خورده گذشته آمریکا با کشورها را به همراه دارد که نتایج آن‌ها برای جامعه بشری و مردم کشورهایی که در آن ائتلاف‌ها با آمریکا شریک بودند، بسیار خسارت‌بار بود و در نهایت هم بدون هرگونه دستاوردی به پایان رسید و درباره خسارت‌هایش هم کسی پاسخگو نبود. این ناباوری در پرسش خبرنگاران از جان‌کری - در روز دوشنبه(دیروز) در حاشیه نشست پاریس که درباره همین ائتلاف برگزار شد - در رابطه با نقش ریاض در شکل‌گیری گروهک داعش و پاسخ وی به آن، بیشتر نمودار شد. کری در پاسخ گفت: «بدون شک پرداختن به گذشته هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. اینجا باید در جبهه‌ای متحد رو به جلو گام برداریم و همه با هم کار و فعالیت کنند.» از قضا یکی از جاهایی که تأمل در گذشته باعث حل مسئله می‌شود، همین جا است. چرا که مردم دنیا به این مهم که کری تلاش کرد آن را پاک کند رسیده‌اند، اینکه بسیاری از کشورهای حاضر در ائتلاف «شریک دزد و رفیق قافله‌اند.»
2- مسئله ایران که حضور و عدم حضورش در این ائتلاف معنا و پیام کاملاً ویژه‌ای دارد. اهمیت ایران در این قضیه آنقدر برجسته و تأثیرگذار است که مقامات آمریکا ابتدا متکبرانه ادعا می‌کنند با حضور ایران در این ائتلاف مخالفند و پس از فهم بی‌ارزش شدن ائتلاف در نبود ایران، ذلیلانه با فرافکنی اعلام کردند این خواسته آمریکا نبود و آمریکا با فشار عربستان و امارات به این تصمیم رسید. بیانات کوتاه دیروز امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تیر خلاصی بر بازی نمایشی شیطان بزرگ در قضیه ائتلاف علیه داعش بود آنجا که فرمود: «اینکه آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته‌جمعی مأیوس می‌شود، مایه افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این، برای خود نمی‌دانیم.» ادعای متکبرانه عدم دعوت از ایران زمانی در هم شکست که خود کری به درخواست‌های مکرر آمریکا از ایران برای مقابله با داعش و پاسخ منفی ایران به این درخواست، صراحتاً اشاره کرد.

کوتاه و گویا

 * موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، به‌تازگی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفته است: دولتمردان روحانی این روزها یا بسیار مفید عمل می‌کنند یا دچار نوعی انفعال در برابر فشارهای بیرونی شده‌اند. برخی همکاران دولت خوب عمل کردند، برخی هم فضا را اشتباه گرفتند. اعتدال را به معنای وادادگی فهمیدند، به معنای باری‌به‌هر جهت حرکت کردن. به معنای هم این و هم آن. آن‌ها باج دادن را به معنای اعتدال تلقی کردند؛ این اعتدال نیست این وادادگی است. همه‌چیز برای خود خواستن است. این در حقیقت فاصله گرفتن از آرمان‌های دولت است. اعتدال، آرمان‌های دولت را با روش خوب دنبال کردن است نه اینکه آرمان‌ها را فدای بده‌بستان‌ها و نوعی وادادگی و امثال این‌ها بکنند.

حدیث

 

رسول اكرم صلى الله عليه و آله:

  • «إِنَّ خيارَ عِبادِ اللّه الموفونَ المُطَيِّبونَ»

  • بهترين بندگان خدا كسانى هستند كه به وعده وفا كنند و بوى خوش بكار برند.

  • نهج الفصاحه، ح850

فرازی از وصیت‌نامه شهید حسن‌علي نعمتي ‌گيو

اي مردم، بي‌تفاوت نباشيد و هركدام به دست خود تا مي‌توانيد بكوشيد.كارگر دركارخانه‌ و كشتزار، سرباز در جبهه، معلّم در مدرسه، روحاني در اجتماع، و همه و همة مردم در صحنه، هر كدام تا مي‌توانيد فعاليّت كنيد تا اين انقلاب را به پيروزي كامل برسانيد.

اخبار ویزه

 روزنامه قانون با سابقه هتاکی به قوانین شرعی و دینی، در مطلبی، از مسئولان سینمایی خواست در برابر فشار مراجع، علما و متدینان جامعه بر فیلم موهن رستاخیز مقاومت و از حذف و تغییر سکانس‌های موهن آن خودداری کنند. روزنامه قانون نوشت: «هرچند بعید نیست درویش در این زمینه مقاومت کند و شاید سکوت درویش در جشنواره سی‌ودوم درباره این اتفاق نیز در همین راستا بوده باشد، اما حتی به فرض مقاومت احمدرضا درویش، از مسئولان سینمایی انتظار می‌رود زیر بار فشارها تسلیم نشوند و مانع تغییر و توقیف این فیلم شوند.»!

اخبار ویزه

 یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد بر اساس اخبار، سناریوی جدیدی درباره سران فتنه در خارج از کشور طراحی شده است. وی ادامه داد: آن‌ها می‌دانند که سران فتنه، مهره‌های سوخته هستند و دیگر کسی به صدای میرحسین موسوی و مهدی کروبی حرکتی را انجام نمی‌دهد. محمدحسین آصفری در ادامه افزود آن‌ها به دنبال این هستند این‌ها از حصر بیرون بیایند و گروه‌های وامانده و به‌جا مانده از عناصر ریگی و جندالشیطان و سازمان منافقین را بسیج کنند و بروند این‌ها را در تهران ترور کنند و این‌گونه پیراهن عثمان برای نظام درست کنند و بیانیه جدید کاخ سفید نیز در همین راستا طراحی شده است.

اخبار ویزه

 *نشریه افق، یکی از نشریات دانشجویی دانشگاه یاسوج است که انجمن علمی جامعه‌شناسی این دانشگاه منتشر می‌کند. این نشریه در مطلبی با عنوان «که دل به دست کمان ابرویی‌ست کافرکیش» به قلم «احسان خان‌محمدی» اسلام را نه دین، بلکه آن را تنها یک مذهب دانسته است. وی در این مطلب با اشاره به مبانی بنیادگرایان اظهار داشته دین ویژگی‌هایی دارد که اسلام شامل آن ویژگی‌ها نمی‌شود پس اسلام دین نیست و تنها یک مذهب است. وی در ادامه با زیر سؤال بردن اقدامات نواب صفوی که یک شهید و مبارز انقلابی است، وی را یک فرد خودسر دانست که سعی داشته با ترورها خود را اثبات کند و خودی نشان دهد. در ادامه این مطلب آمده است: ترورهایی که نواب انجام می‌داده، خشونت‌آمیز بوده و بیشتر این ترورها برای هدف‌های شخصی انجام می‌گرفته است!

بانوی اهل سنت به آرزوی دیرینه‌اش رسید

 

 چندی پیش، گزارشی با عنوان «همه تلاش‌های بانوی اهل سنت برای دیدار با رهبر انقلاب» در برخی پایگاه‌های خبری منتشر شد.

در این گزارش، خانم «مینا جرجانی» مطرح کرده بود برای آنکه با رهبر انقلاب دیدار کند، راه‌های بسیاری را امتحان کرده و قرار است تا با نمونه شدن در عرصه‌های متعدد، باز هم کارهای دیگری را انجام دهد. در هر حال، بعد از انعکاس این خبر، ظاهراً دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نصیب این بانوی ترکمن شده است.

او در بخشی از نامه‌اش درباره دیدار خود با رهبر انقلاب و رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش نوشته است: آن روز فاطمه را برای مسابقات کاراته انتخابی فدراسیونی به بندر گز برده بودم، وقتی خبر دادند که به بیت رهبری دعوت شده‌ایم، همسرم بلافاصله با من تماس گرفته و گفتند: یک خبر خوش برایت دارم.

حس عجیبی به من می‌گفت مطمئناً خبری از بیت رهبری برایم آمده است. می‌دانید چرا؟ دو هفته قبل، خواب رهبرم را دیده بودم، خوابی بسیار شفاف و انگار واقعی، من و همسرم کنار ایشان نشسته بودیم و صحبت می‌کردیم. عصر آن روز وقتی به منزل رسیدم، خبر دادند برای دیدار با مقام معظم رهبری دعوت شده‌ایم. اشک در چشمانم جمع شده بود، باورم نمی‌شد من کجا و بیت رهبری کجا؟!

بلند شدم و دو رکعت نماز شکر خواندم، گریه می‌کردم و از الطاف خداوند ممنون بودم و از خودم می‌پرسیدم آیا شایستگی آن را دارم؟!»

ضرورت استفاده از استقامت و وحدت

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) روز گذشته در دیدار مردم آذربایجان، با تمجید و تقدیر از حضور باشکوه و دشمن‌شکن مردم ایران در راهپیمایی عظیم و به‌یادماندنی 22 بهمن، درباره پیام این حضور و جشن خاطره‌انگیز فرمودند: «نگاه کنید به شعارهای مردم، پیام را از شعارهای مردم باید گرفت. آن‌طوری که بنده نگاه می‌کنم، دو پیام در این راهپیمایی‌های بیست‌ودوم بهمن وجود داشته است: یکی پیام استقامت، یکی پیام وحدت.» «استقامت» و «وحدت» پیام ویژه راهپیمایی 22 بهمن امسال نیست و این دو، پیام همه راهپیمایی‌های 22 بهمن سال‌های گذشته است؛ اما آنچه که برجسته کردن آن را ضروری می‌نمود، وضعیت حاضر با شاخصه سخت‌تر و جدی‌تر شدن مسائل مابین ایران و آمریکا به‌ویژه گفت‌وگوهای هسته‌ای و توافق‌نامه ژنو است که از امروز، دور دوم آن در وین آغاز شده است. همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نیز بارها اعلام کرده بودند، در روند گفت‌وگوها و پس از آن، آمریکایی‌ها نشان دادند به هیچ‌وجه «قابل اعتماد» نیستند و به‌یقین در گفت‌وگوهای دور تازه نیز نشانه‌های بیشتری از «غیرقابل اعتماد» بودنشان را نشان می‌دهند که ممکن است خسارت‌های سنگینی به حقوق ایران بزند. تنها راه مقابله با چنین رفتار استکباری و افسارگسیخته آمریکا، «استقامت» با پشتوانه ملت است. «استقامت» یکی از شاخصه‌های برآمده از تنه «قدرت» است و حضور و وحدت مردمی، جوهره و پدید آورنده «قدرت» است. در این میان، مهم، استفاده دیپلماسی ایرانی به شکل خاص گروه مذاکره‌کننده از این «قدرت» جوشان و پرطراوت نو و افزون‌شده در 22 بهمن است. گروه مذاکره‌کننده ایرانی باید بداند و باور کند با راهپیمایی عظیم مردم ایران در 22 بهمن که بنیادهای استکبار را به لرزه درآورد و به وحشت انداخت، از کارآمدترین سلاح برای استقامت و مقابله با دشمن در مذاکرات هسته‌ای برخوردار شده است. حال او است که باید بهترین راه و روش را برای استفاده از این قدرت بی‌بدیل بیابد و همچنین آگاه باشد که دشمن نیز با اطلاع از توانمندی این قدرت نو شده، دائماً تلاش می‌کند مانع حضور و نقش‌آفرینی آن در فرآیند گفت‌وگوها شود؛ از این رو طرف ایرانی نباید لحظه‌ای از این مهم غافل باشد. ان‌شاءالله

اعتراف جدید مشاور ارشد میرحسین!

 پس از آنکه بسیاری از سیاسیون عامل و حامی فتنه در سال‌های اخیر به‌تدریج بر دروغ بودن ادعای خود درباره انتخابات ۸۸ اعتراف و تلاش کرده‌اند تا از این طریق راهی برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور پیدا کنند، «اردشیر امیرارجمند» مشاور ارشد میرحسین موسوی نیز نام خود را به این سیاهه اضافه کرد. امیرارجمند در جمع تعدادی از فتنه‌گران و در محفلی که با عنوان «مراسم گرامیداشت سه سال پایداری رهبران در حصر جنبش سبز» در پاریس برگزار شده بود، گفت: «خواست رهبران جنبش، (فتنه) سبز، اصلاح در چارچوب قانون اساسی بود و آنچه اتفاق افتاد، تقاضای استیفای حق اعتراض بود. این حق یک معترض به نتیجه انتخابات است که اشتباه کند و بر اساس همان اشتباه اعتراض کند، به شرطی که در چارچوب قانون باشد.»

امیرارجمند در حالی به «حق معترض به نتیجه انتخابات در اشتباه کردن» که تعبیر دقیق‌تر آن «اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب» است، اشاره کرده که درباره این موضوع که آیا معترض حق دارد کشور را به آشوب بکشد و اموال عمومی را تخریب کند و هزینه‌های فراوانی به کشور تحمیل کند یا نه، توضیحی نداده است. مشاور میرحسین موسوی البته به همین زمینه‌سازی کوتاه برای کوتاه آمدن از ادعای تقلب نیز بسنده نکرده و در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گریز دیگری به این موضوع زده و اعتراف خود را تکمیل‌تر کرده و گفته است: «هیچ‌گاه فرد مؤثری در جنبش سبز صحبتی از برد و باخت نکرده است و خواست ما قبول حق تغییر سرنوشت مردم در چارچوب قانون اساسی است.»

اخبار و تحلیل‌ها: اعتراف تعدادی از فتنه‌گران در گذشته به عدم صحت ادعای تقلب در انتخابات که بزرگ‌ترین ضربه به مهم‌ترین بهانه فتنه‌گران بود و پس از آن، پیوستن افراد دیگری از آن‌ها به این معترفان و در نهایت، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، فتنه‌گرانی را که همچنان اسیر توهم تقلب ادعایی بودند، به وحشت انداخت که اگر برای نجات خود دست به کار نشوند، جا می‌مانند و فرصت زندگی سیاسی جدید را مشابه آنچه که سایر فتنه‌گران کسب کردند، از کف می‌دهند؛ از این‌رو با چنین اعترافاتی سعی می‌کنند خود را هم‌رنگ سایر فتنه‌گران کنند.

قضاوت با شما ؟

ای شهید ...

گفتـــ فحشا کجا آید پدید؟؟؟

گفتمش در کوچه های بی شهید...

ای شهید چرا بست نشستــــه ای؟؟؟
چرا سر در گریبانی؟؟؟


فدای این حیای تو ای شهیـــــــــد
چه عارفانه خدایی شدید ... و چه جاهلانه باختیم ...
بابی انت و امی...

حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را پشت سر گذاشت

 
نوشته شده توسط : خادم سايبري

نمیدانم به این مردم چه بگویم. آخر مگر شماها مشکل اقتصادی ندارید؟ مگر گرانی نیست؟ مگر بیکاری نیست؟ مگر حقوق پایین و وام و قسط و چک ندارید؟ پس برای چه هربار پرشورتر از قبل در صحنه دفاع از انقلاب حاضر می شوید؟

مگر شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد یادتان رفته است؟ سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی. شما بارها حماسه ساز سیاسی شدید حالا نوبت دولت است. پس چرا دوباره پا در میدان گذاشتید؟ دولتی که هنوز حماسه ساز اقتصادی نشده است. البته دولت قبل هم حماسه ساز اقتصادی نشده بود ولی شما ملت پیش قدم شدید و حماسه سیاسی را پای صندوق های رأی ساختید.

حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را پشت سر گذاشت

این ها نشان دهنده اینست که شما ملت شریف پای انقلابتان ایستاده اید هرچند مسئولین درخواب باشند یا در امور محوله کوتاهی کنند. این مردم شریف با حضورشان و حماسه سازی هایشان ثابت کردند که پشتیبان ولایت فقیه بوده و گوش به فرمان سید علی هستند.

پس دولت ها بدانند اگر اقتداری دارند از این مردم است. اگر توانایی دارند از این مردم است. اگر جایگاهی دارند از این مردم است. قدر این مردم شریف را بدانید و اینبار شما حماسه ساز اقتصادی باشید.

http://sayberi174.persianblog.ir/

بازتاب‌ جهانی راهپیمایی عظیم 22 بهمن

همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم مردمی در مراسم سی‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور، رسانه‌های خارجی به بازتاب گسترده حضور مردم در این راهپیمایی پرداختند که بخشی از آن را می‌خوانید:

 * شبکه تلوزیونی «العربیه» اعلام کرد: در سی‌وپنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار نفر از مردم ایران در خیابان‌های تهران شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

* خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» اعلام کرد: صدها هزار ایرانی در تهران، برای برگزاری سی‌وپنجمین سالگرد انقلاب خود، به خیابان‌‎ها آمدند. با وجود تغییر شگرف سیاسی با انتخاب «حسن روحانی»، ادبیات سنتی ضد آمریکایی در ایران همچنان وجود دارد.

* «میامی هرالد» آمریکا نوشت: صدها هزار نفر شهروندان تهران با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را گرامی داشتند.

 * خبرگزاری رسمی اتریش «او ار اف» حضور مردم را در نخستین ساعات حضور گسترده مردم، «میلیونی» خواند.

* اما «آنتوان ماریوتی» خبرنگار فرانس24 در اظهارات شگفت‌آوری گزارش داد:  مسئولان گفته‌اند چندین میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی سالگرد انقلاب و شنیدن سخنرانی آقای حسن روحانی در خیابان‌ها حضور خواهند یافت. ایرانیان در حال رسیدن به این نقطه  از مناطق مختلف کشور هستند! بسیاری با اتوبوس و به‌طور سازماندهی شده به تهران آمده‌اند! امسال نیز مثل هر سال، شاهد شعارهایی علیه شیطان بزرگ آمریکا خواهیم بود و در بین مردم نیز شعارهای «مرگ بر آمریکا» شنیده می‌شد.

* روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: در تجمع صدها هزار ایرانی در سی‌وپنجمین سالگرد انقلاب ایران، «روحانی» و شرکت‌کنندگان در تظاهرات، در مقابله با تهدیدات آمریکا، متحد بودند. رئیس‌جمهور ایران به آمریکا درباره تهدیدات اخیرش هشدار داد.

* پایگاه لبنانی «العهد» نوشت: میلیون‌ها ایرانی امروز به مناسبت سی‌و‌پنجمین سالگرد انقلاب، در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند. ایرانیان با سردادن شعار «ما مشتاق گزینه‌های روی میز هستیم»، تهدیدات نظامی آمریکا را محکوم و آمادگی خود را برای مقابله با این تهدیدات اعلام کردند.

* اما «بی‌بی‌سی فارسی» که گویا دلش برای فتنه88 و آشوب‌های خیابانی تنگ شده بود، در سخنانی عجیب در شب پیش از راهپیمایی 22 بهمن، تلویحاً از اصلاح‌طلبان خواست که قدرت‌نمایی کنند و تفاوت خودشان را با ملت ایران نشان دهند!

گفتنی است به گفته بسیاری، راهپیمایی امسال تهران یکی از باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین راهپیمایی‌های تهرانی‌ها در این روز بزرگ بود که تعجب بسیاری از خبرنگاران خارجی را هم برانگیخته بود.