صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

یا ابا عبدالله الحسین (ع)

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)

تئاترشهر به صورت رسمی افتتاح شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: درمان اصلی را ساخت سالن‌های پرشمار و مناسب مردم می‌دانم
تئاترشهر به صورت رسمی افتتاح شد
 
ایران تئاتر -  سرویس خبر    

سالن‌های مجموعه تئاتر شهر در نخستین روز بیست و ششمین جشنواره تئاتر فجر به طور رسمی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان، مسئولان بنیاد رودکی، مرکز هنرهای نمایشی و مجموعه تئاتر شهر و جمعی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر افتتاح شد.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در این مراسم که با بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه تئاترشهر آغاز شد محمدحسین صفار هرندی، دکتر ایمانی خوشخو، پرویز کرمی، محمدحسین نیرومند، رحمان سیفی آزاد، مهدی مسعودشاهی، حسین پارسایی،‌ مهرداد رایانی مخصوص،‌ اکبر زنجانپور، دکتر عزیزی، دکتر ابراهیمیان، سیاوش تهمورث و هادی مرزبان حضور داشته و به گزارش شفاهی مهرداد رایانی مخصوص، مهدی مسعودشاه، دکتر ایمانی و حسین پارسایی از تغییرات جزء به جزء سالن‌های مختلف گوش فرا دادند.
سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر که پیش از این سالن شماره دو مجموعه بود میزبان گروه بازدیدکنندگان شد.
مراسم با سرود جمهوری اسلامی، تلاوت آیات کلام‌الله مجید و پخش فیلم کوتاهی از بازسازی تئاترشهر و معرفی بخش‌های مختلف آن آغاز شد.
دکتر ایمانی خوشخو از زحمات تمام کسانی که طی مدت بازسازی صبر کردند تا این مجموعه بی‌نظیر شکل گرفته و فعالیت خود را ادامه دهد تشکر کرده و با اشاره به پی‌گیری پرشتاب اصحاب رسانه گفت: اگر می‌خواستیم کار به سرعت انجام شود دو ماه برای بازسازی کافی بود اما اکنون به ما حق می‌دهید که با تأمل بیشتر و طی 4 ماه مرحله اول بازسازی را به پایان رسانده‌ایم.
وی ادامه داد: خوشحالیم که خانه شما به شکلی خوب و ایمن‌تر از گذشته کار را ادامه می‌دهد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پی‌گیری شخص وزیر، معاونت و دفتر طرح‌های عمرانی در بازسازی همزمان 6 سالن گفت: امیدوارم با هدایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت ساختن سالن‌های جدید در تهران برویم. در سطح کشور اکنون سالن‌های زیادی داریم. در همین جا از گروه‌ها دعوت می‌کنیم که برای اجرا به شهرستان‌ها بروند. سالن‌های زنجان، شوش، بیرجند، خاش، بجنورد و... جزو سالن‌های مجهز تئاتر محسوب می‌شوند.
وی از برنامه ایرانگردی در فصل بهار خبر داد که به منظور بازدید از مجموعه‌های تازه‌ساز فرهنگی صورت می‌گیرد.
صفار هرندی نیز با بیان این که سهم من سپاسگزاری از زحماتی است که عزیزانم کشیده‌اند گفت: من هم در مواجهه با تصاویری که شبیه یک فاجعه بود به خود گفتم مسئول یک اتفاق ناگوار چه کسی می‌توانست باشد؟ قطعاً مسئولیت آن به گردن یک‌یک ما بود، اگر اتصال برق یا ریزش آب باعث خرابی می‌شد،‌ چه کسی پاسخ می‌داد؟
وی با اشاره به نیاز به تغییرات بنیادی در ساختمان، طبیعی‌ترین اقدام را حرکت به سمت بازسازی عنوان کرد و افزود: منظور از بازسازی دور کردن خطر از ساحت مجموعه و به ارمغان آوردن امنیت برای آن بود. در کنار آن تصاویری از زیبایی و چشم‌نوازی را شاهد هستیم. بخشی از این تغییرات برای هنرمندان نیز غریب می‌نمود. همه آن چه انجام شده بخشی از چیزی است که ضرورت دارد انجام شود.
وی در بخش دیگر صحبت‌هایش تصریح کرد: انگیزه برای کار بیشتر وجود دارد و امکاناتش را خداوند فراهم کرده است. سال آینده برای فرهنگ و هنر سال ویژه‌ای خواهد بود. دولت یاری کرده و بودجه مناسبی را برای این بخش در نظر گرفته است، گرچه هم اکنون بعضی خبرهای ناگوار به گوش می‌رسد اما تصورم این است که مسئولیت عزیزان ما در مجلس درباره فرهنگ و هنر از ما کمتر نیست. لابد در خیزهای برداشته شده برای کاستن از بودجه تجدیدنظر خواهد شد.
وی ادامه داد: وعده‌ای دریافت می‌کنیم که وعده آمادگی فراهم کردن امکانات بیشتر خواهد بود و از هنرمندان نوید آثار پرخیرتر را دریافت می‌کنیم.
وی با یادی از ابیات "بر سر آنم که گر دست برآید، دست به کاری زنم که غصه سرآید" حافظ شیرازی گفت: همچنان که انقلاب اسلامی نتیجه صبر مردم این سرزمین پاک بود صبر و بردباری ما برای رسیدن به هنر تراز ملت بزرگ ایران و هنر تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.
راه‌های این رفعت و جلال پیش روی ماست. ما را نشان کرده‌اند برای پیشوایی الهی بشریت.
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش مرحله اول بازسازی را یک درمان عاجل و کوتاه مدت مشکلات تلقی کرده و افزود: درمان اصلی را ساخت سالن‌های پرشمار و مناسب مردم خوب تهران می‌دانم که بخشی توسط نهادهای فرهنگی و بخشی از سوی وزارت در تدارک است. امیدوارم این جمع به زودی شاهد گشایش طرح‌هایی که در دست اقدام است باشند.
اکبر زنجانپور هنرمند پیشکسوت تئاتر کشور نیز با ابراز خوشحالی از ساخت سالن کنفرانس گفت همه چیز در این سالن معنا پیدا می‌کند و تثبیت می‌شود.
وی آسیب‌های رسیده به مجموعه را ناشی از استفاده بسیار از آن عنوان کرد و بر پی‌گیری ساخت سالن‌های جدید تأکید کرد.
در بخش پایانی این مراسم لوح تقدیری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مهدی مسعودشاهی مدیر بنیاد رودکی و مسئول بازسازی مجموعه تئاترشهر تقدیم شد.