صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

گزارشی از برنامه تالارهای نمایش تهران از نیمه مهر ماه

گزارشی از برنامه تالارهای نمایش تهران از نیمه مهر ماه
 
 
ایران تئاتر -  سرویس گزارش  

با پایان یافتن ایام سوگواری سه نمایش جدید در تالار هنر و خانه نمایش اجرا می‌شود.
به گزارش سایت ایران‌تئاتر، پس از پایان تعطیلات تالارهای نمایشی تهران 3 نمایش جدید در تالار هنر و خانه نمایش در کنار 3 کار قبلی تالار مولوی اجرا خواهد شد.
نمایش"کوارتت" نوشته مهین صدری و امیررضا کوهستانی با کارگردانی امیررضا کوهستانی از 15 مهر ماه دوباره اجرای خود را در تالار مولوی از سر خواهد گرفت. در این نمایش که هر شب ساعت 20 در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود آتیلا پسیانی، حسن معجونی، باران کوثری و مهین صدری بازی می‌کنند.
نمایش"پرده‌ها از راه می‌رسند" کار هوشمند هنرکار دیگر نمایشی است که با بازی ناهید مسلمی و آزیتا نوری‌وفا ساعت 30/17 در تالار اصلی مولوی اجرا می‌شود.
"آشوویتس خصوصی" نوشته و کار سیاوش پاکرا نیز با بازی خیام وقار کاشانی، آفاق میرقاسمی، سارا الهیار، رزیتا شیخ علی‌زاده و سام کبودوند، ساعت 45/18 در تالار کوچک مولوی اجرا می‌شود.
خانه نمایش هم از 15 مهر ماه میزبان نمایش"بازیگر و زنش" نوشته علی نصیریان است. این نمایش را مجید ستایش کارگردانی کرده و آتش تقی‌پور و منیژه گلچین نیز در آن بازی می‌کنند. نمایش"بازیگر و زنش" هر روز ساعت 19 در خانه نمایش اجرا می‌شود.
در تالار هنر نیز دو نمایش کودک اجرا می‌شود. رضا فیاضی نمایش"یأجوج و مأجوج" را براساس داستان لباسی برای پادشاه نوشته و کارگردانی کرده که هر روز ساعت 30/17 در این تالار روی صحنه می‌رود.
"مش مش قلی خان" نوشته و کار ناصر آویژه دیگر نمایشی است که ساعت 45/18 در این تالار اجرا می‌شود.
تالار وحدت نیز با پایان اجرای سمفونی "این فصل را با من بخوان" بعد از ایام سوگواری شبهای قدر میزبان نمایش "اذان صبح" نوشته مهدی متوسلی با کارگردان محمود فرهنگ می‌شود.
مجموعه تئاترشهر و تالار سنگلج تا اطلاع ثانوی برای تعمیرات تعطیل است و اجرا نخواهد داشت.
 
ایران تئاتر -  سرویس گزارش    
 

اسماعیل خلج نمایشنامه"خر خریدون خالو" را به تلویزیون پیشنهاد داد

اسماعیل خلج نمایشنامه"خر خریدون خالو" را به تلویزیون پیشنهاد داد
 
ایران تئاتر -  سرویس خبر  

اسماعیل خلج که آخرین بار نمایش"هفت نمایش کوتاه" را سال گذشته در فرهنگسرای هنر روی صحنه برد، نمایشنامه"خر خریدن خالو" را برای اجرای تلویزیونی به شبکه چهار سیما پیشنهاد داده است.
خلج، از نویسندگان و کارگردانان با سابقه تئاتر ایران، با اعلام این خبر به سایت ایران تئاتر گفت:«این نمایشنامه کمدی را حدود 20 سال قبل نوشته‌ام و در مجموعه تلویزیونی"این شرح بی‌نهایت" که مجموعه‌ای از نمایشنامه‌های مختلف بود، اجرا شد؛ البته کارگردانی این نمایشنامه به عهده من نبود.»
وی افزود:«‌‌علاقه‌مندم کارهایی را که نوشته‌ام، خودم اجرا کنم؛ به همین علت تصمیم گرفتم پس از 20 سال این اثر را به صورت تله تئاتر اجرا کنم.»
خلج که به جز این‌ نمایشنامه"کودکی و تماشای زمین" را نیز برای اجرای صحنه‌ای در نظر گرفته، در این مورد گفت:«این نمایش را به صورت شعر نو نوشته‌ام که متشکل از حدود 20 بازیگر است و تصمیم دارم آن را به صورت صحنه‌ای اجرا کنم. البته هنوز با هیچ یک از تالارهای نمایشی در مورد این کار صحبت نکرده‌ام.»
از خلج پیش از این نمایشنامه‌هایی چون"مش رحیم حالت چطوره"، "گلدونه خانم"، "قمر در عقرب"، "پاانداز" و... اجرا شده است.

هانیه توسلی، امیر جعفری، پانته‌آ بهرام و...در مادر مانده

هانیه توسلی، امیر جعفری، پانته‌آ بهرام و... در"مادر مانده مادر مانده"
 
ایران تئاتر -  سرویس خبر  

گروه بازیگران نمایش"مادر مانده مادر مانده" نوشته و کار‌ حمیدرضا آذرنگ معرفی شد.
به گزارش سایت ایران‌تئاتر، امیر جعفری، پانته‌آ بهرام، هانیه توسلی، محسن تنابنده و آذر خوارزمی به جمع بازیگران نمایش"مادر مانده مادر مانده" پیوستند.
حمیدرضا آذرنگ با تأیید این خبر گفت:«این نمایش به دو بازیگر دیگر نیاز دارد که همچنان در حال انتخابم. یک بازیگر مرد و یک بازیگر زن دیگر به این جمع اضافه خواهند شد.»
"مادر مانده مادر مانده" برای بخش چشم‌انداز جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تمرین می‌شود