صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

تقدیرازعزت الله انتظامی

تقدیرازعزت الله انتظامی درآیین اختتامیه تجلی ارداه مل�

در آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از عزت الله انتظامی بازیگر برجسته سینمای ایران تقدیر می شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر ، این آیین روز شنبه بیست و ششم بهمن ماه جاری در سینما فرهنگ تهران برگزار می شود که طی آن بیست سازمان و نهاد به برگزیدگان خود جایزه می دهند.

 

عزت الله انتظامی متولد 1303 تهران، فارغ التحصیل از مدرسه تئاتر و سینمای هانوفر آلمان، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دکترای افتخاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. وی فعالیت هنری را با پیش پرده خوانی در تماشاخانه کشور آغاز کرد. بازی در فیلم «واریته بهاری» به کارگردانی پرویز خطیبی نخستین تجربه سینمایی اوست. انتظامی ملقب به «آقای بازیگر» سینمای ایران می باشد که بارها برنده جوایز جشنواره های داخلی و خارجی گردیده است. وی در سال های 1367 با بازی در فیلم گراند سینما ، 1372 با روز فرشته، 1380 با خانه ای روی آب و 1382 با گاو خونی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر شده است.انتظامی امسال با فیلم زادبوم ساخته ابوالحسن داودی در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت .   کمال الملک ، اجاره نشین ها ، در مسیر تندباد ، کشتی آنجلیکا ، بانو ، خانه خلوت ، روز فرشته ، روز  واقعه، روسری آبی ، میکس و دیوانه ای از قفس پرید به همراه مجموعه هزار دستان از جمله آثاری است که انتظامی در آن ها حضور داشته است.آیین اختتامیه تجلی اراده ملی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ساعت 19 روز شنبه بیست و ششم بهمن ماه در سینما فرهنگ تهران آغاز می شود. 

زندگی و آثار دکتر پرویز ممنون کتاب می‌شود



زندگی و آثار دکتر پرویز ممنون توسط اسدالله اسدی گردآوری و چاپ می‌شود.
به گزارش سایت ایران تئاتر، دکتر ممنون که در حال حاضر در بوشهر ورک‌شاپ بازیگری دارد و از هنرمندان و اساتید تئاتر ایران مقیم وین است به خبرنگار ما گفت:«در اسفند ماه امسال پس از سفر کوتاهی که به وین خواهم داشت به کشور باز می‌گردم و مدتی می‌مانم چون اسدالله اسدی نویسنده تئاتر قصد دارد درباره زندگی و آثار من کتابی بنویسد. اسدالله اسدی پیش از این کتاب"نگاهی به ادبیات نمایشی ایران دهه 40" را به رشته تحریر درآورده و در سال 84 منتشر کرده است.»
دکتر ممنون نیز که مجموعه‌ای از کلاسیک‌های ایران را به زبان آلمانی روی صحنه برده، دو اجرای نمایشنامه‌خوانی و قصه‌خوانی خود در اداره فرهنگ اتریش را در این فاصله معرفی کرد و توضیح داد:«جدیدترین CD من داستان شهرزاد با ارکستر فیلارمونیک گراف خواهد بود.»

اخباری از 2 ستاره زن هالیوود

نیکول کیدمن در استرالیا

این بازیگر استرالیایی الاصل سی و هشت ساله این روزها در استرالیا به سر می برد و سرگرم بازی در جدید ترین ساخته ی باز لورمن فیلمساز استرالیایی است.این دومین همکاری کیدمن و لورمن بعد از فیلم مولن رژ است.فیلمی که در سال 2002 برای کیدمن کاندید شدن اسکار بهترین بازیگر زن سال را به همراه داشت.

فیلم جدید لورمن استرالیا نام دارد و ماجراهای ان در دوران جنگ جهانی دوم می گذرد.کیدمن در این فیلم نقش زنی ثروتمند از طبقه ی اشرافی را ایفا می کند که وارث یک مزرعه وسیع شده و بعدها دلباخته ی یکی از کارگردانانش می شود.او به کمک مرد مورد علاقه اش_که نقش او را هیو جکمن بر عهده دارد_اداره ی مزرعه را بر عهده می گیرد اما شروع جنگ و بمباران شهر داروین استرالیا توسط نیروهای ژاپنی میان ان ها جدایی می اندازد.استرالیا قرار است برای سال اینده میلادی اماده اکران شود.کیدمن سه فیلم تهاجم-مارگت در عروسی و قطب نمای طلایی را نیز اماده ی نمایش دارد

 


اسکارلت جو هانسون در نقش ملکه

زندگی ملکه ماری که از سال های 1542تا1567بر اسکاتلند حکم فرمایی کرده همیشه مورد توجه فیلمسازان بوده.ملکه ای که مدعی تاج و تخت انگلستان هم بود و سرانجام به دستور دختر عمویش ملکه الیزابت اول در سن چهل و چهار سالگی توسط گیوتین اعدام شد.خبرها حاکی از ان استکه جیمز کوران فیلمساز هالیوودی تصمیم به ساختن فیلمی بر اساس زندگی این ملکه نگون بخت گرفته و برای ایفای نقش او هم به سراغ اسکارلت جو هانسون رفته است.اسکارلت جوهانسون که قرارداد بازی در ماری ملکه اسکاتلندی هارا امضا کرده یک فیلم تاریخی دیگر به نام یک دختر بولین دیگر را نیز اماده ی نمایش دارد که ماجراهای ان در دربار هنری هشتم پادشاه انگلستان می گذرد.