صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

کاسبی با غلام اسحاق خان آمد

فیلمنامه "غلام اسحاق خان" به سیما فیلم ارائه  شد.این فیلمنامه را محمد کاسبی نوشته است و                           
                             

کاسبی با غلام اسحاق خان آمد

سایت خبری سیما فیلم :
فیلمنامه "غلام اسحاق خان" به سیما فیلم ارائه  شد.
این فیلمنامه را محمد کاسبی نوشته است و در صورت دریافت کد تولید، جمال شورجه آن را تهیه می کند .
محمد کاسبی درباره داستان آن توضیح داد : "این فیلمنامه در مورد غلام اسحاق خان رئیس جمهور پاکستان است که در تشییع جنازه امام حضور پیدا کرده بود . او بر اثر هجوم جمعیت   در مصلا  از دید محافظانش دور ماند و برای مدتی گم شد . این فیلمنامه در ارتباط با گم شدن او و ماجراهایی است که پیش می آید."
به گفته کاسبی،  ایده این فیلمنامه از حدود 8 سال پیش در ذهنش بوده است و به طور غیر مستمر روی آن کار  کرده است .
این بازیگر سینما و تلویزیون که  فیلمنامه مذکور را برای سینمایی شدن نوشته است ،‌ درباره آن  به خبرنگار سایت سیما فیلم گفت : "در تلویزیون به اندازه کافی حضور بی نظیر مردم در مراسم تشییع امام نشان داده شده است و من دنبال بهانه ای بودم که روی پرده سینما این دریای عظیم و حضور شگفت انگیز را نشان بدهم."
وی ادامه داد : "به هر حال من فیلمنامه را که فقط یک نسخه  بوده است به جمال شورجه سپرده ام تا از سیما فیلم کد تولید دریافت کند و ممکن است سیما فیلم بخواهد آن را تلویزیونی بسازد ."
کاسبی که از او فیلمنامه های "قاصد" و "شنا در زمستان" را در سال های دور 66 و 68 به یاد داریم ،‌اکنون بعد از مدت ها دوباره نویسندگی را تجربه کرده است . وی در این خصوص گفت : "غیر از کارهایی که در حوزه هنری  انجام می دادم مثل "بایکوت "و "زنگ ها " که به طور مشترک با مخملباف نوشتیم،‌ "قاصد" و "شنا در زمستان" را نوشتم . سریال" شته ها" را هم نویسندگی ،‌کارگردانی و بازیگری کردم که البته تولید آن 20 سال است  متوقف شده . نمایشنامه های "زالو" و "بایگانی" را هم نوشته ام و "بایگانی" را 8 سال پیش در تئاتر شهر روی صحنه بردم. فیلمنامه های "خانه" و "راز سهراب "را هم پس از نوشتن  به ترتیب به سینمای تجربی و فارابی واگذار کردم  . بعد از اینها دیگر نویسندگی نکردم . نوشتن این فیلمنامه را هم در واقع از همان 8 سال پیش شروع  کردم . "
او با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه نگارش فیلمنامه اظهار داشت : "مشکلی که برای نوشتن وجود دارد این است که اغلب  فیلمنامه  یا باید سرگرم کننده باشد یا اگر حرفی می خواهد بزند نباید آنچنان عمیق باشد . من عادت دارم  در نوشته هایم به طور کلی در پی این باشم که پیام خوبی را (البته از دیدگاه خودم)  منتقل کنم. این است که کم می نویسم ."
کاسبی با اعلام این که تازه ترین نوشته اش را کارگردانی نخواهد کرد افزود: "خسته تر از آنم که بخواهم این کاررا کنم."
گفتنی است "غلام اسحاق خان" ترکیبی است از صحنه های مستند تشییع امام که در  فضای بیرونی آن هم قصه روایت می شود.
این فیلمنامه در صورت دریافت کد تولید در سیما فیلم تولید می شود . 

تسلیت

 

 

 

شهادت مظلومانه دخت نبی اکرم (ص)   شفیعه روز جرا  . بانوی دوعالم  

مظهر جود و صفا و همسر ولایت  و  مادر امامت  

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  

                              بر تمامی  دلسو ختگان حضرتش  تسلیت باد   

 

 

 

  

                     بینایی خود را بسنجید  . ویزیت هم ندهید .

 

شاید باورتان نشود ولی از هر ۱۰ نفر، ۱ نفر دارای کور رنگی سبز-قرمز می باشد. برای فهمیدن اینکه آیا شما هم دارای چنین مشکلی هستید یا خیر، سعی کنید اعداد نوشته شده در دایره های زیر را بخوانید. در بر خی از این دایره ها هم چیزی نوشته نشده است! 

این هم نتایج. در تمامی دایره ها عددی نوشته شده است که افراد دارای دید سالم آنرا می بینند

خوب حالا بگید که تو این دایره پایینیه چه عددی نوشته شده ؟

افراد دارای دید سالم عدد 5 رو می بینند در حالی افراد دارای کوررنگی سبز-قرمز عدد 2 را می بینند

 

 

جالب

 

 

 

 

یک جوان یاسوجی به خاطر علاقه به «سوسانو» هنرپیشه زن سریال جومونگ و مخالفت پدرش برای ازدواج با این زن ، اقدام به خودکشی کرد. این جوان که پس از تماشای سریال جومونگ بشدت به سوسانو علاقه‌مند شده بود و قصد ازدواج با او را داشت، هنگامی که خانواده‌اش را از این تصمیم مطلع کرد، با مخالفت آنها روبه‌رو شد.

جوان یاسوجی از پدرش خواست تا با فروش گوسفندانش هزینه سفر وی به کشور کره و یافتن سوسانو را تامین کند و زمانی که متوجه شد خانواده‌اش حاضر به فروش گوسفندان نیستند، با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد.

به دنبال این ماجرا، والدین جوان عاشق پیشه او را به بیمارستان منتقل کردند و با تلاش پزشکان، او از مرگ حتمی نجات یافت.

پدر این جوان در ارتباط با این موضوع گفت: پسرم تصور می‌کرد براحتی می‌تواند به کشور کره سفر و با هنرپیشه زن این سریال ازدواج کند و زمانی که به وی گفتم مبلغ فروش کل گوسفندان که تمام دارایی من است کمتر از یک میلیون تومان است، او نیز در اقدامی عجیب دست به خودکشی زد و اگر کمی دیر به بیمارستان می‌رسید،‌ به طور حتم جان خود را از دست می‌داد.

آخرین خبرها از وضعیت جسمانی جوان یاسوجی حاکی است که حال وی رو به بهبود است و از مرگ حتمی نجات یافته است.