صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

امین حیایی

امین حیایی

Amin Hayaee

>> اطلاعات بیشتر درباره امین حیایی

بیوگرافی و توضیحات:

بخشی از فیلمشناسی

نام: امین حیایی

تاریخ تولد: 1349

همسر نیلوفر خوش خلق (بازیگر سینما)

...............................................

- در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی - سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال 1370 بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود. در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم براده های خورشید شد.

- خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلمهای سینمایی بازی کند. در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم « سیب سرخ حوا » (1378) چندان موفق نبود.

- او در فیلم های سیروس الوند توانست خوش بدرخشد. در فیلمهای هتل کارتن، دست های آلوده و بخصوص در فیلم  مزاحم که متاسفانه بازی زیبای امین حیایی با شخصیت پردازی ضعیف از دست رفت.

- او در سال 1381، رکورددار بود. شش فیلم با بازی او در سال 1381 در سینماهای تهران به روی پرده رفت:  مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد، بوی بهشت

- بازیهای متفاوت او در سال 1382: عروس خوش قدم و دختر ایرونی و در سال 1383 با فیلمهای « کما » و « مهمان مامان » نام او را به عنوان یک بازیگر توانا سر زبانها انداخت تا جایی که او به عنوان یکی از دو بازیگر برگزیده سال برای بازی در فیلم « دختر ایرونی » از جشن سالیانه ماهنامه دنیای تصویر تندیس حافظ دریافت کرد.

بازی کم نقص و تحسین برانگیز او در فیلم « زن زیادی » در جشنواره بیست و سوم فیلم فجر همچنان نشان از سیر صعودی او در زمینه بازیگری دارد.

فیلمهای سینمایی:

- دو همسفر (اصغر هاشمی - 1371)

- دو روی سکه (محمد متوسلانی - 1371)

- پرتگاه (بهرام ری پور - 1372)

- حامی (قدرت الله صلح میرزایی - 1373)

- براده های خورشید (محمدحسین حقیقی - 1375)

- هتل کارتن (سیروس الوند - 1375)

- بادام های تلخ ‌(کاظم معصومی - 1376)

- دست های آلوده (سیروس الوند - 1378)

- سیب سرخ حوا (سعید اسدی - 1378)

- علف های هرز (قدرت الله صلح میرزایی - 1378)

- مونس (حمید رخشانی - 1378)

- تکیه بر باد (داریوش فرهنگ - 79/1378)

- مانی و ندا (پرویز صبری - 1380)

- مزاحم (سیروس الوند - 1380)

- اثیری (محمدعلی سجادی - 1380)

- رز زرد (داریوش فرهنگ - 1381)

- عروس خوش قدم (حبیب الله بهمنی - 1381)

- تب (رضا کریمی - 1381)

- دختر ایرونی (محمدحسین لطیفی - 1381)

- مهمان مامان (داریوش مهرجویی - 1382)

- کما (آرش معیریان - 1382)

- زن زیادی (تهمینه میلانی - 1383)

- شارلاتان (آرش معیریان - 1383)

- سرود تولد (علی قوی تن - 1383)

- پوکر (کاظم راست گفتار - 1383)

- آکواریوم (ایرج قادری - 1383)

- عروس فراری (بهرام کاظمی، 1383)

- ستاره ها (هر سه جلد - فریدون جیرانی، 1384)

- شام عروسی (ابراهیم وحیدزاده، 1384)

- چه کسی امیر را کشت؟ (مهدی کرم پور، 1384)

- تله (سعید اسدی، 1385)

- میهمان (سعید اسدی، 1385)

- اخراجی ها (مسعود ده نمکی، 1385)

 

مجموعه های تلویزیونی:

- آپارتمان (مجموعه، اصغر هاشمی - 1372)

- روزگار جوانی (مجموعه، شاپور قریب -  1377)

- همسایه ها (مجموعه، محمدحسین لطیفی - 1379)

سیامک انصاری

سیامک انصاری:
با به دست آوردن اولین فرصت اولین پیشنهاد خوب تئاتر را می‌پذیرم
شنبه 28 بهمن 1385 
ایران تئاتر -  سرویس خبر  

به محض این که بتوانیم به لحاظ زمانی نسبت به تئاتر متعهد باشم اولین پیشنهاد خوب تئاتری را می‌پذیرم و به صحنه تئاتر بازمی‌گردم.
سیامک انصاری؛ بازیگر تئاتر و تلویزیون با اعلام این مطلب در گفت‌وگو با سایت ایران تئاتر‌ گفت:«مهمترین رکن تئاتر تعهد است، بنابراین وقتی می‌بینیم که به لحاظ زمانی نسبت به کارگردان و گروه نمایشی نمی‌توانم متعهد باشم، ترجیح می‌دهم این بی‌حرمتی و جسارت را مرتکب نشوم و در زمینه تئاتر کاری را نپذیرم.»
وی در ادامه افزود:«با وجود این که بسیار علاقه‌مندم که دوباره روی صحنه تئاتر حضور پیدا کنم به دلیل ذیغ وقت و حضور در پروژه‌های تصویری نتوانستم پیشنهاداتی که برای ایفای نقش در تئاتر داشته‌ام را بپذیرم.»
انصاری با اشاره به این که همچنان به عنوان تماشاگر نمایش‌های صحنه‌ای را دنبال می‌کند، در خصوص کیفیت نمایش‌های سال‌های اخیر نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد:«نمی‌توانم نمایش‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌شوند را با نمایش‌های سال‌های گذشته مقایسه کنم، به هر حال در هر زمان آثار نمیاشی که مناسب حال و هوای آن زمان است، خلق و اجرا می‌شود، در حال حاضر نیز هنرمندان تئاتر زحمت می‌کشند و آثار خوبی را روی صحنه اجرا می‌کنند.»
وی خاطر نشان کرد:«تئاتر تجربه است و باید از این دوران یک گذاری داشته باشیم و تجربه کسب کنیم تا این تجربیات جمع شوند و انشاءالله طی سال‌های آینده و در جشنواره‌های آتی به عنوان سرمایه‌ای برای تئاتر کشور باشند، بنابراین از کنار هیچ نمایشی نباید به سادگی گذشت چرا که تمام نمایش‌هایی که اجرا می‌شوند با زحمت هنرمندان تئاتر به وجود می‌آید و باید به زحمات آن‌ها احترام گذاشت.»

همکاری مشترک

همکاری مشترک دایوش مودبیان با گلچهره سجادیه، علی نصیریان و فهیمه راستکار
"12 مرد خشمگین" اثر رجینالد رز، "زندگی در تئاتر" اثر دیوید ممت و"هنر کمدی" اثر ادوارد‌و دفیلیپو
سه شنبه 24 بهمن 1385 
ایران تئاتر -  سرویس خبر  

داریوش مؤدبیان پس از ایام نوروز تمرین یک مجموعه تله تئاتر با عنوان"آن روی سکه" را برای پخش از گروه فرهنگ و ادب شبکه چهار سیما آغاز می‌کند.
داریوش مؤدبیان؛ نویسنده، مترجم، بازیگر و کارگردان تئاتر با اعلام این خبر سایت ایران تئاتر گفت:«این مجموعه شامل سه نمایشنامه مختلف است. "12 مرد خشمگین" اثر رجینالد رز، "زندگی در تئاتر" اثر دیوید ممت و"هنر کمدی" اثر ادوارد‌و دفیلیپو نویسنده ایتالیایی که قرار است بعد از عید کارهای اجرایی و تمرینات را شروع کنیم.
وی با اشاره به این که این مجموعه در 9 قسمت تهیه می‌شود درباره ارتباط این سه نمایشنامه با هم گفت:«سه نمایشنامه را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ام که با هم ارتباط اجرایی و ساختاری داشته باشند. در واقع این سه متن را برای اجرای تلویزیونی آماده کرده‌ام. هر سه متن واقع‌گرا هستند ولی محل و زمان و... در آن‌ها متفاوت است.»
کارگردان تئاتر تلویزیونی"سوزنبانان" و"باجناق‌ها"، با بیان این که قرار است گروه تا خرداد ماه تمرین کنند و از اول خرداد ضبط آغاز شود، ابراز امیدواری کرد، این مجموعه برای پاییز آماده پخش شود. این کارگردان تئاتر، در معرفی گروه بازیگران گفت:«علی نصیریان و خودم در همه قسمت‌ها حضور داریم اما به جز ما، پارسا پیروزفر، بهرام شاه‌محمدلو، کیکاووس یاکیده، گلچهره سجادیه، فهیمه راستکار، حسین محب‌اهری و... در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند. طراح صحنه و لباس رحیمه صباحی، موسیقی به عهده خواجه نوری و تهیه کننده حسین فردرو است. خودم کارگردانی هنری کار را به عهده می‌گیرم و به صورت مشترک با آقای فردرو کارگردانی تلویزیونی کار را نیز انجام خواهم داد.»
وی سپس درباره دیگر فعالیت‌هایش در عرصه نگارش و ترجمه گفت:«جلد دهم و یازدهم مجموعه نمایشنامه"طنزآوران جهان" را آماده کرده‌ام و منتظر پاسخ ارشاد برای چاپ آن‌ها هستم. همچنین کتاب دیگری راجع به تئاتر تلویزیونی نوشته‌ام که مجموعه مقاله است و باید آن را به ارشاد بدهم.»
این مدرس تئاتر به انتشار کتاب"نمایش و تلویزیون" در چهار جلد اشاره کرد و گفت:«جلد اول با عنوان"پنج نمایشنامه برگزیده برای تلویزیون" درباره نمایشنامه‌نویسی تلویزیونی است، جلد دوم با عنوان"12 مرد خشمگین" اثر رجینالدرز است که سال 1954 نوشته شده است. جلد سوم با عنوان"جشن و بر پهنه دریا" دو نمایشنامه همراه از اسلاومیر مروژک راجع به طنز موقعیت در تلویزیون است و جلد چهارم یک مجموعه راجع به کارگردانی تلویزیونی با عنوان"سه نمایشنامه تلویزیونی" است که هم اکنون جلد چهارم آماده شده و منتظر اجازه ارشاد برای چاپ است.»
مؤدبیان در پایان از ترجمه نمایشنامه"بوفالوی آمریکایی" اثر دیوید ممت، برای اولین در ایران خبر داد و گفت:«این نمایشنامه یکی از آثار برجسته و معروف دیوید ممت است و من امیدوارم بتوانم این متن را در آینده برای اجرا آماده کنم.»