صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

تقدیرازعزت الله انتظامی

تقدیرازعزت الله انتظامی درآیین اختتامیه تجلی ارداه مل�

در آیین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از عزت الله انتظامی بازیگر برجسته سینمای ایران تقدیر می شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر ، این آیین روز شنبه بیست و ششم بهمن ماه جاری در سینما فرهنگ تهران برگزار می شود که طی آن بیست سازمان و نهاد به برگزیدگان خود جایزه می دهند.

 

عزت الله انتظامی متولد 1303 تهران، فارغ التحصیل از مدرسه تئاتر و سینمای هانوفر آلمان، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دکترای افتخاری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. وی فعالیت هنری را با پیش پرده خوانی در تماشاخانه کشور آغاز کرد. بازی در فیلم «واریته بهاری» به کارگردانی پرویز خطیبی نخستین تجربه سینمایی اوست. انتظامی ملقب به «آقای بازیگر» سینمای ایران می باشد که بارها برنده جوایز جشنواره های داخلی و خارجی گردیده است. وی در سال های 1367 با بازی در فیلم گراند سینما ، 1372 با روز فرشته، 1380 با خانه ای روی آب و 1382 با گاو خونی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر شده است.انتظامی امسال با فیلم زادبوم ساخته ابوالحسن داودی در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت .   کمال الملک ، اجاره نشین ها ، در مسیر تندباد ، کشتی آنجلیکا ، بانو ، خانه خلوت ، روز فرشته ، روز  واقعه، روسری آبی ، میکس و دیوانه ای از قفس پرید به همراه مجموعه هزار دستان از جمله آثاری است که انتظامی در آن ها حضور داشته است.آیین اختتامیه تجلی اراده ملی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ساعت 19 روز شنبه بیست و ششم بهمن ماه در سینما فرهنگ تهران آغاز می شود. 
نظرات 1 + ارسال نظر
انعکاس آب چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:04 http://www.enekaseab.blogsky.com

مردم آدمهای بردبار را با ادب می دانند حال آنکه بردباری سنجشی درست نیست ! باید ادب آدمها را در آزمون ها سنجید و نه در سکوتها ... ارد بزرگ
جالب بود.
به روزم و منتظر حضور شما..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد