صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

محمدعلی کشاورز: استمرار در برگزاری جشنواره تئاتر آئینی ـ سنتی

شمارش معکوس: 33 روز تا آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی
محمدعلی کشاورز: استمرار در برگزاری جشنواره تئاتر آئینی ـ سنتی باعث تحول در این حوزه است
 
ایران تئاتر -  سرویس خبر    

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است برگزاری مستمر جشنواره آئینی ـ سنتی باعث تحول و رشد و بالندگی این حوزه است.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، وی در گفت‌وگو با ستاد خبری سیزدهمین جشنواره تئاتر آئینی ـ سنتی، اظهار داشت: وقفه چندساله در برگزاری این جشنواره به پیکر آن آسیب رسانده است.
کشاورز گفت: برگزاری جشنواره‌ها تنها برای تبلیغات و بوق و کرنا نیست بلکه بهانه‌ای است برای تعاملات فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی.
این پیشکسوت حوزه تئاتر کشور تصریح کرد: اینکه مرکز هنرهای نمایشی را به عنوان تنها متولی کلیت تئاتر کشور بدانیم انتظار نابجایی است؛ زیرا همه نهادها، خصوصاً سازمان‌هایی مانند شهرداری در قبال فرهنگ و هنر کشور مسئولند.
کشاورز آشنایی جوانان با گونه‌های مختلف تئاتری خصوصاً نمایش‌های آئینی ـ سنتی و آموزش‌های دانشگاهی را از جمله راهکارهای شناخت فرهنگ کهن ایرانی دانست.
این بازیگر اظهار داشت: توجه به گروه‌های شهرستانی به گونه‌های نمایش بومی خود و گسترش آن در دیگر نقاط کشور یکی از راههای زنده نگهداشتن و جلوگیری از فراموشی این گونه نمایشی است.
وی ایجاد سایت اینترنتی برای جشنواره تئاتر آئینی ـ سنتی را یک ضرورت دانست و گفت: از وظایف مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشکده‌های تئاتری ایجاد امکان گفت‌وگوی اینترنتی برای دوست‌داران و دانشجویان است.
وی تئاتر آئینی ـ سنتی را دارای ظرفیتی بالا دانست که شناخت درست و تکنیکی و محتوایی می‌تواند موجب تحول در حوزه نمایشی کشور شود.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی ـ سنتی از 1 تا 7 شهریورماه در تالارهای نمایشی تهران برگزار خواهدشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد