صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

صبا هنر (سینما / تئاتر / هنر )

(محمد مهدی قاهری )

معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی

با معرفی برگزیدگان
پنجمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به کار خود پایان داد
 
ایران تئاتر -  سرویس خبر  

پنجمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی عصر امروز پنج شنبه 24 آبان با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
به گزارش خبر نگار اعزامی سایت ایران تئاتر به بجنورد، این مراسم با حضور دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حسین جهانبخش، استاندار خراسان شمالی، حسین پارسایی مدیر کل هنرهای نمایشی، محمد رضا سوقندی، مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان شمالی و جمع کثیری از هنرمندان کشور، مسئولان فرهنگی و استانی و همکاران و هنرمندان جشنواره در سالن گلشن شهر بجنورد برگزار شد.
در این مراسم با اهدا تندیس جشنواره و لوح سپاس از زحمات استاندار خراسان شمالی، محمد حسید جهانبخش و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، محمد رضا سوقندی و شهردار بجنورد، اردشیر ریاحی، تقدیر شد.
همچنین در این مراسم، بخش اهدای جوایز با معرفی متون برگزیده بخش تولید متون آغاز شد که اسامی انان به شرح زیر است:

بخش موسیقی، ضمن تقدیر از موسیقی نمایش "قل آباد" به کارگردانی مهدی حسنی، جایزه بهترین موسیقی نمایش همراه با تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 5 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد به موسیقی نمایش "زائر سرای رضا" کار عبدالله آتشانی

بخش طراحی صحنه، با تقدیر از طراحی صحنه "گلایه نامه قریب" کار حسن عابدی، جایزه بهترین طراحی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 5 میلیون ریال اهدا شد به مریم نیک روش

بخش بازیگری مرد، با تقدیر از سید رهام عسگرپور ،حمید الله یاری، امیر حسین طالبی، بازیگران نمایش "باب المراد" و داوود علیزاده بازیگر نمایش "قل آباد" جایزه اول اهدا شد به احمد علامه دهر بازیگر نمایش پدرانه
جایزه دوم به طور مشترک به رسول وحدت بازیگر" قل آباد" و رضا رمضانی بازیگر "پدرانه" و جایزه سوم نیز به طور مشترک به فرهاد بشارتی برای بازی در "زائر سرای رضا" و حسن چودن برای بازی در نمایش "آه و ماه" اهدا شد.

بخش بازیگری زن، رتبه اول مرجان قمری بازیگر پدرانه ، رتبه دوم به طور مشترک عصمت رضاپور برای بازی در "جاثلیق" و نرگس گلکار بازیگر نمایش "آه و ماه " و رتبه سوم به طور مشترک به فریده دریامج برای "خورشید و شب" ، حکیمه خاکسار برای "قل آباد"، سحر کریمی برای "پدرانه"
در این بخش هیات داوران از آزاده اسمائیل خوانی بازیگر "خورشید و شب"، صدیقه مشایخی بازیگر "رستگاری در شب دور" و ریحانه رحیمی بازیگر"قل آباد" تقدیر کرد.

در بخش کارگردانی، با تقدیر از امیرآتشانی کارگردان "زائر سرای رضا" و سعید تشکری کارگردان "آه و ماه " جایزه اول به حمید ابراهیمی کارگردان نمایش خورشید و شب اهدا شد.
رتبه دوم کارگردانی به علی اصغر راسخ راد کارگردان نمایش" پدرانه " و جایزه سوم نیز به محمد حسن زاده کارگردان نمایش "قل آباد" اهدا شد.

در بخش نگارش متن نیز آرش عباسی نویسنده پدرانه رتبه نخست، سیروس همتی نویسنده جاثلیق رتبه دوم و حمید ابراهیمی نویسنده خورشید و شب جایزه سوم.
از سعید تشکری نیز برای نگارش نمایشنامه "آه و ماه" تقدیر شد.

در پایان مراسم سه نمایش خورشید و شب، جاثلیق و پدرانه برای اجرای عمومی در تهران معرفی شدند.

گفتنی است، مشروح سخنرانی دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو متعاقبا درج خواهد شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد